Gå til innhold

Abtronic - Sprøyt eller funker det?


Anbefalte innlegg

Sjekk ut denne denne artikkelen om punktforbrenning, som virker ganske definitiv spør du meg (den refererer vitenskaplige studier og fagbøker).

 

Basically, det er marginale forskjeller i hvorfra fett forbrennes når man benytter lokal trening av magemuskler. Kroppen forbrenner generelt fett fra hele kroppen.

 

Og: trening av en bestemt muskelgruppe, altså magemuskler, i 30 minutter er 10 ganger mindre effektivt enn helkroppstrening i 30 minutter (jogging).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
"-dexter-"

 

Laga ny bruker for å skrive no bra om et produkt som ikke fungerer!?

 

Fatter har faktisk et gammalt "strøm-apparat" som skal fungere på no lignende måte. Eneste jeg har sett positivt med det er at hvis man har brukt en muskel mye, f.eks en hard ski/sykkeltur så kan man bruke det etter trening for å roe ned istedenfor å sykle rolig etterpå, Og da slipper man å tøye ut så mye. Blir ikke så stiv etterpå. Det viser seg å funke, men det er ikke krafig nok til at man kan trene med det. Funker kanskje på folk som ikke har mye muskler som tar en situps som en utfordring :p

Hva har disse gamle greiene med dette å gjøre?

Jeg tviler på om jeg skal kjøpe Abtronic x2

men drit i å snakke om disse gamle greiene dere har kjøpt, hehe :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
vi får se hva som skjer etter noen uker....

 

men det er ikke til å komme ifra at en muskel i aktivitet bruker energi...

og en plass må kroppen ta energien fra....

 

Hva tilfører denne maskina for å skape muskelbevegelse?

Svar: Strøm

 

Hva er strøm?

Svar: Energi.

 

Jeg vil med andre ord tro at mesteparten av energien som forbrukes her kommer fra kontakten på veggen din, og ikke fra kroppens fettreserver. Du skal dessuten opp på et relativt høyt aktivitetsnivå før du begynner å forbrenne fett. Man bruker energi på å krysse stuegulvet også, men blir ikke tynnere av den grunn. Man blir tynnere av å forbrenne mer enn man pakker inn. Det vil det overraske meg voldsomt hvis denne maskinen bidrar til i målbar grad.

 

Det er dessuten riktig som en annen her påpeker at magemusklene må ha "full motion" for å ha noen treningseffekt.

Jeg føler meg rimelig sikker på at denne maskinen ikke gjør stort annet enn å myke opp muskulaturen. For en som er ABSOLUTT stillesittende kan jeg tenke meg at det har en ørliten effekt, siden man ganske sikkert spenner musklene litt selv også av egen maskin fordi det neppe er spesielt behagelig eller i det minste kiler litt.

Endret av DjRedo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...