Gå til innhold

virtuelt minne? hva er det? oppgradering?


Kaste

Anbefalte innlegg

jeg har tydeligvis veldig lite virtuelt minne for da jeg spilte CS 1.6 er for ikke så lenge siden fikk jeg opp en sånn gul trekant nede i høyre hjørne om at jeg hadde lite virtuelt minne og at noen opprasjoner blir avsluttet og det var det siste jeg så til en del hendige trays... såå

jeg har nå 704 mb ram og lurer på om det er mulig å oppgradere virtuelt minne... for det plager meg... hva gjør virtuelt minne også?

 

takker for svar

Endret av hmmmmmmm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virtuelt minne ligger i navnet... Virtuelle RAM brikker på en måte, for å si det enkelt..

Det er en fil (pagefile.sys) som ligger på harddisken din, som windows bruker akkurat som vanlig RAM, bare at det er veldig mye treigere....

 

For å stille på det, høyreklikk på min datamaskin > avansert > Avansert på ytelse > avanset igjen, og trykk på endre... Der kan du stille størrelsen :thumbup:

Lenke til kommentar
Virtuelt minne ligger i navnet... Virtuelle RAM brikker på en måte, for å si det enkelt..

Det er en fil (pagefile.sys) som ligger på harddisken din, som windows bruker akkurat som vanlig RAM, bare at det er veldig mye treigere....

 

For å stille på det, høyreklikk på min datamaskin > avansert > Avansert på ytelse > avanset igjen, og trykk på endre... Der kan du stille størrelsen  :thumbup:

6155382[/snapback]

og her er det bare og sette igang å finne et fint tall?

Lenke til kommentar

Jo mindre jo bedre egentlig, men det forutsetter at man har nok fysisk minne (altså hvor mange MB RAM man har). Har man nok (2GB+ helst i WinXP) kan man slå av det virtuelle minnet helt.

 

Ellers lønner det seg å sette det virtuelle minnet til en statisk størrelse (dvs. sett min/max på det samme tallet). På den forrige PCen min satte jeg vel det virtuelle minnet mitt til det dobbelte av det fysiske, og det fungerte greit.

 

Trådstarter har i utgangspunktet nok minne til å kjøre CS1.6 greit uten noen som helst problemer med virtuelt minne (siden han ikke vet hva dette er, har han ikke tuklet med det, så da skal det i utgangspunktet ikke være noe problem), og disse feilene har en tendens til å ikke ha noe med det virtuelle minnet å gjøre i det hele tatt. Har du mange programmer kjørende i bakgrunnen?

Lenke til kommentar
Jo mindre jo bedre egentlig, men det forutsetter at man har nok fysisk minne (altså hvor mange MB RAM man har). Har man nok (2GB+ helst i WinXP) kan man slå av det virtuelle minnet helt.

 

Ellers lønner det seg å sette det virtuelle minnet til en statisk størrelse (dvs. sett min/max på det samme tallet). På den forrige PCen min satte jeg vel det virtuelle minnet mitt til det dobbelte av det fysiske, og det fungerte greit.

 

Trådstarter har i utgangspunktet nok minne til å kjøre CS1.6 greit uten noen som helst problemer med virtuelt minne (siden han ikke vet hva dette er, har han ikke tuklet med det, så da skal det i utgangspunktet ikke være noe problem), og disse feilene har en tendens til å ikke ha noe med det virtuelle minnet å gjøre i det hele tatt. Har du mange programmer kjørende i bakgrunnen?

6179496[/snapback]

har ikke mange porgammer i bak grunnen, så siden eg har 704 mb ram bør eg sette virtuelet til 1408? vis jeg vil kjøre pcen uten det problemet for jeg får ikke igjen trays ene mine

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...