Gå til innhold

Fotografering med flere blitzer


Anbefalte innlegg

Jeg har Nikon D70 med Nikon SB800. Denne blitzen skal kunne fungere som trådløs master for andre blitzer. Jeg lurer på om det vil være et poeng å kjøpe rimelig blitz brukt for å bruke til slave. (SB26, SB28 ol.) Vil dette fungere med litt eldre blitzer eller må jeg ha nyere modeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke feil kan din SB800 brukes som slave uten videre, og pop-up blitzen på kameraet brukes da som master. Du kan også kjøpe en slaveblitz (den ser sånn ut http://www.riccos-camera.de/images/hamasynchromat.jpg ), og er en vanlig lysmåler som trigger påmontert blitz når andre blitzer tennes. Koster nesten ingenting, og kan monteres på alle blitzer som eksisterer. Glem alt som er av mer avansert blitzstyring med denne måten.

 

Men det tøffeste? Kjøp et par SB800 eller SB600 til.

Lenke til kommentar

De eldre blitzene kan brukes som "dumme" slaver uten TTL-lysmåling, men da uten TTL-blitzmåling for hele systemet. Ellers stemmer det at D70 kan brukes direkte som master for SB-800 og 600. Sett opp 800'en din som "Remote" på Channel 3, Group A. Sett kamerablitzen til "Commander TTL" og alt er brillefint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...