Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensinmåler som har hengt seg opp - Mazda RX-7


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bensinmåleren på min 94' JDM Mazda RX-7 har hengt seg opp. Den står såvidt over halvfull tank. Hvis jeg fyller bensin til over halvfull tank, går den oppover. Problemet er at den går nedover igjen bare til såvidt over halvfull tank. Måleren stopper, men det gjør så langt ifra bensinforbruket :p

 

Dette gjør at jeg bare har bensinlampa og antall km kjørt etter sist jeg fylte bensin som indikasjon på når jeg må fylle igjen.

 

Er vel ikke så mange som har vært borti dette på Mazda RX-7, men vil tro at problemet er mer generelt som så.

 

Er det størst sjanse for at sensoren i tanken er gåen? Eller selve måleren? Begge deler? Lampa kommer jo på som den skal like før det er tomt. Men måleren på sin side fungerer jo fint over halvfull..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Er visst flere som har hatt problemer med dette. Så litt på Google skjønner du.

Han skriver "i'm not sure what it is, but i'm sure it has something to do with my fuel pressure regulator"

 

http://64.233.183.104/search?q=cache:BBNEu...no&ct=clnk&cd=1

6211576[/snapback]

Det kan jo hende at Toyota og Mazda har samme problem, men jeg er ikke sikker på det. Jeg tror fortsatt at det er måleren inne instrument panelet som er defekt. Det er mer vanlig. Har egentlig ikke hørt om at noen har byttet bensin trykk regulatoren i det hele tatt, ihvertfall ikke på en 626.

Lenke til kommentar

Jeg har også et lignende problem med min mazda 323 stv. Når tanken er over halvfull, så fungerer måleren helt bra. Men så snart tanken blir halvfull eller tommere, så lever måleren sitt eget liv, den beveger seg fra tom til halvfull alt etter som den ønsker.

Meget irriterende.

Jeg har prøvd å kjøre bilen så tom for bensin som mulig, for å se om problemet lå der, men det ble ikke bedre av den grunn...

Er det noen som vet hva det er som kan være galt, evt om det er dyrt for deler og lett og fikse?

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å skru fra hverandre det som er mulig å skru fra hverandre så snart vi er ferdig med et annet prosjekt.

 

Fram til da får jeg fylle bensin ut fra feelingen og trip-telleren ;)

 

Kommer tilbake til dere andre med lignende problemer når jeg har funnet feilen.

 

PS: Det andre prosjektet har ingenting med verken RX-7 eller Mazda å gjøre, men det legger beslag på verkstedplass og den stakkars mekanikern vår. Et hint kan være RB26TT.

Lenke til kommentar
Et hint kan være RB26TT.

6244465[/snapback]

 

RB26DETT.

 

R33? :thumbup:

6252646[/snapback]

 

Selvfølgelig, hvordan kan jeg være så dum.. RB26DETT selvfølgelig ;) Mangler en DE der inne ja. Det er nok en R33 ja.. Det skal ligge en mer beskrivende tråd fra mannen bak vidunderet på 200SX forumet, så du har kanskje lest om det der. Men dette blir off-topic. Skal tipse Jens om å skrive en tråd her inne også jeg. Under worklogs. Så får vi se.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har vørt borti å skiftet bensinflottør på rx-7 ett par ganger, måten du finner det ut på er å ta ut flottøren...Sett multimeteret på ohm,å fær flottøren rolig fra nedre posisjon til øvre posisjon,da skal du få en økning i motstand, uten at du får ett kraftif fall eller økning i motstanden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...