Gå til innhold

Ny plasma 42 " til maks 15000


Anbefalte innlegg

hei, en venn av meg har tenkt til å kjøpe en plasma tv 42 tommers til maks 15000.

Den skal brukes mest til tvtitting og dvd. Den skal være hd klar så klart men når det gjelder oppløsning ,lysstyrke, tv tuner og kontrast så har jeg ikke så mye peiling. Vet ikke hva som lønner seg å ha, hørt det er bra med tuner men kan ikke så mye om de andre spesikasjonene. Så jeg lurte på om noen kunne gi meg tips til en god plasma tv til maks 15000 , gjerne meg veggfeste og integrerte høytalere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til den prisen ville jeg heller godt for en god 32".

Da ville jeg sett nærmere på en Samsung LE32M61B som koster akkurat 15.000 kr...

 

Til 15.000 kr. får du ingen god 42", kun middelmodig bilde så da er det bedre med en 32". ;)

 

Evt. legg på 3.000 kr. så får du en 40" fra Samsung f.eks.

 

Veggfeste følger så og si aldri med, men koster fra 700 kr. avheigig av type og størrelse på skjermen.

Lenke til kommentar
men er ikke plasma tv bedre hvis den skal primært brukes til tv titting?

6148847[/snapback]

Plasma er litt bedre på film, mens lcd er litt bedre hvis man skal kople til spillkonsoll eller data.

 

Til vanlig tv merker man neppe forskjell. ;)

 

Uansett så gir en 32" lcd MYE bedre bilde enn en 42" til 15.000 kr.

Lenke til kommentar

LCD har jo den fordelen at den ikke blir påvriket av lys på samme måte som en plasma-tv gjør. Plasmaen blir brå og blass, imens lcd'en forblir lik. Ellers er de fleste lcd-skjermer uten glassplate i fronten (eneste jeg vet om er faktisk Grundig's Vision serie) og man får derfor ikke hele rommet reflektert i skjermen.

Lenke til kommentar
hei, en venn av meg har tenkt til å kjøpe en plasma tv 42 tommers til maks 15000.

Den skal brukes mest til tvtitting og dvd.  Den skal være hd klar så klart men når det gjelder oppløsning ,lysstyrke, tv tuner og kontrast så har jeg ikke så mye peiling. Vet ikke hva som lønner seg å ha, hørt det er bra med tuner men kan ikke så mye om de andre spesikasjonene.  Så jeg lurte på om noen kunne gi meg tips til en god plasma tv til maks 15000 , gjerne meg veggfeste og integrerte høytalere.

6148775[/snapback]

 

Er du villig til å bestille fra Sverige får du LG RZ-42PX4R til ca. kr 14500 inkl. mva og frakt. Har selv bestilt denne fra Fyndbörsen. TVen koster fortsatt over 20000 de fleste steder i Norge.

 

Edit: Ser nå at Fyndbörsen har fjernet denne modellen fra sidene sine, men det er uansett mye å spare på å handle hos dem.

Endret av Id4ever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...