Gå til innhold

Bruk av 2 lydkort samtidig i winxp


Anbefalte innlegg

Grunnet plass/penge begrensninger virker 'hovedpcen' min også som mediapc. Det jeg ønsker er å kunne spille av lyd på pc høytalerene samtidig som man kan se videoutput på TV'en (med tilhørende lyd). Jeg har et stk soundblaster audigy samt innebygd realte lydkort på hovedkortet. Installering av drivere gikk smertefritt (IRQ etc...) og jeg kan skifte default device under 'control panel-> Sounds and audio devices -> audio og kan bruke begge lydkortene. Neste steg er å kunne bruke begge samtidig, antar dette må støttes i mediaplayeren som brukes (dvs må kunne velge hvilke lydkort som skal brukes).

 

Noen tips til program?

Eventuelt er det noe galt i mitt resonement?

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at du vil spille av forskjellig lydkilde i hvert lydkort, og ikke samme lyden i begge, er det korrekt?

 

Dette går helt fint, men du må som du sa velge lydkortdriver internt i den mediaspilleren som skal bruke det lydkortet som ikke er valgt som default i kontrollpanel/sounds and audio devices. Det er ikke alle mediaspillere som tillater dette, men mange gjør.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Jeg antar at du vil spille av forskjellig lydkilde i hvert lydkort, og ikke samme lyden i begge, er det korrekt?

 

Dette går helt fint, men du må som du sa velge lydkortdriver internt i den mediaspilleren som skal bruke det lydkortet som ikke er valgt som default i kontrollpanel/sounds and audio devices. Det er ikke alle mediaspillere som tillater dette, men mange gjør.

 

Lykke til

6147188[/snapback]

 

Hyggelig å høre at jeg har tenkt rett i det minste (ja jeg vil spille av forskjellige lydkilder).

 

Nå gjelder det bare å finne et program.....

Lenke til kommentar

I Windows Media Player går du i tools/options/devices og velger speakers fra listen, trykker på properties, velger så driver fra listen. Du må så starte spilleren på nytt. Jeg bruker stort sett bare den, så jeg vet ikke med andre spillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...