Gå til innhold

Cracke brukermappe i Documents & Settings


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp satt i ein harddisk eg fant i ein av mine gamle data maskiner i min nåværande.

 

Den hardisken har tydeligvis vært boot hardisken siden det ligger Windows på den.

No er saken den at eg ikkje har tilgang til Brukermappa (Administrator om du vil) i Documents And Settings mappa på den hardisken, der alle mine dokumenter og bilder ligger som eg kunne ha tenkt meg og tatt ein titt på igjenn.

 

Sjølv om det ligg Windows på denne harddisken er den tydeligvis korrupt og eg får ikkje boota på den og logga meg på som Administrator for og få tilgang til Administrator mappa, og eg får heller ikkje til og installere Windows på nytt uten og formatere :(

 

Så eg lurer på om nokon har kunnskap eller program om korleis eg kan få tilgang til denne mappa uten og væra pålogga som aktuell brukar.

 

Mvh.

Warg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan høyreklikke på den, velge egenskaper og skillearket sikkerhet (hvis du ikke får opp sikkerhet så skru av enkel fildeling). Der kan du enten legge til in bruker i listen over de med tilgang til mappen eller ta eierskap. Mest sannsynlig må du ta eierskap over den - dette vil du få beskjed om hvis det er nødvendig.

 

For å ta eierskap må du trykke på avansert, velge skillearket for eier og huke av for å erstatte erierprivelegiene nederst. Etter det må du ut og legge til brukere med tillatelser igjen.

 

PS; har du kryptert mapper vil disse være gone forever.

Lenke til kommentar
Du kan høyreklikke på den, velge egenskaper og skillearket sikkerhet (hvis du ikke får opp sikkerhet så skru av enkel fildeling). Der kan du enten legge til in bruker i listen over de med tilgang til mappen eller ta eierskap. Mest sannsynlig må du ta eierskap over den - dette vil du få beskjed om hvis det er nødvendig.

 

For å ta eierskap må du trykke på avansert, velge skillearket for eier og huke av for å erstatte erierprivelegiene nederst. Etter det må du ut og legge til brukere med tillatelser igjen.

 

PS; har du kryptert mapper vil disse være gone forever.

6143261[/snapback]

 

 

Takk for raskt svar, men det ser ut til at det ikkje var til hjelp :(

Får ikkje opp nokon skilleark om Sikkerhet/Security og finner ikkje nokon muligheit for å skifte eierskap på mappa :(

Lenke til kommentar
Takk for raskt svar, men det ser ut til at det ikkje var til hjelp :(

Får ikkje opp nokon skilleark om Sikkerhet/Security og finner ikkje nokon muligheit for å skifte eierskap på mappa :(

6143298[/snapback]

FÅr du ikke opp skillearket for security må du skru av enkel fildeling. Det gjør du i verktøy -> mappealternativer -> vis

Der er det et av valgene i lista. 5. øverst på norsk og hels nederst på engelsk.

 

Nå har jeg tatt det som en selvfølge at du har XP pro eller 2k. Har du XP pro kan du ikke skru av enkel fildeling, og da er jeg litt usikker på hvordan du skal få tilgang :(

Lenke til kommentar
Takk for raskt svar, men det ser ut til at det ikkje var til hjelp :(

Får ikkje opp nokon skilleark om Sikkerhet/Security og finner ikkje nokon muligheit for å skifte eierskap på mappa :(

6143298[/snapback]

FÅr du ikke opp skillearket for security må du skru av enkel fildeling. Det gjør du i verktøy -> mappealternativer -> vis

Der er det et av valgene i lista. 5. øverst på norsk og hels nederst på engelsk.

 

Nå har jeg tatt det som en selvfølge at du har XP pro eller 2k. Har du XP pro kan du ikke skru av enkel fildeling, og da er jeg litt usikker på hvordan du skal få tilgang :(

6143327[/snapback]

 

 

Har nok dessverre XP Pro ja :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...