Gå til innhold

Hvordan få best mulig kvalitet på hi8 til data


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har overført endel filmer fra DV-kameraet over på pc`en, og da blir kvaliteten akseptabel i 2,1mbps bitrate på filen som lagres på pc`en.

Jeg er nå ferdig med å legge over alle dv-kassettene, og har kastet meg over det gamle Sony HI8 videokameraet. Når videoene fra dette kameraet vises direkte på tv`en er kvaliteten faktisk ganske bra, men når jeg kjører det gjennom tv-kortets s-video inngang (Hauppage pvr150) blir bildekvaliteten endel dårligere enn når materialet vises direkte på tv`en.

 

Har noen her erfaring med overføring av Hi8 materiale til pc? Vil gjerne få best mulig kvalitet på opptakene etter at de er overført til pc`en, slik at jeg bare kan stue vekk kassettene.

Har satt opp mediacenterpc i stua, og med mce fjernkontrollen og alt materiale digitalisert er jo dette en genial løsning for det meste av hjemmeunderholdning!

Men sliter som sagt med kvaliteten fra hi8 båndene.

 

Profesjonell overføring til data kan også være interessant dersom det ikke er alt for dyrt. og kvaliteten blir bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har hatt de samme problemene som deg fra analog til digital.

Selv har jeg brukt et Ati All in wonder til konverteringen.

Nå har kjøpt et Sony Hc96 som kan konvertere fra analog til digital,

og resultatet ble noe helt annet.

Dvden som jeg brente til slutt, var tilnærmet lik originalen.

Lenke til kommentar

Vet ikke åssen DV kamera du har men mitt har analog-->digital konverter, så jeg spilte av opptakene på hi8 kamera, koplet det til dv kamera med s-video+lyd, og dv fra kamera til pc, opptakene ble meget bra, akkurat slik som de var på tv.

 

Hvis ditt kamera kan dette, må du muligens inn på menyen og aktivere av->dv eller noe liknende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...