Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch 585i orginal firmware versjon ?


Anbefalte innlegg

Flasha firmwaren opp til v6.1.0.5. Etter dette kobler rutern ned hver time :((

Den resynker også med en lavere hastighet

Vil nå nedgradere men husker ikke hvilken verjonsnummer orginalen var på. Å hvor

finner jeg denne (må den ikke være tilpasset "skandinaviske" forhold eller noe ?)

 

Er rutern jeg fikk av Nextgentel. Linja er ADSL2+

Endret av SuperSTRING
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en 546i med firmware v6.1.0.5 (er i bunn og grunn en 585i uten wlan). Firmwaren du lastet ned fra nederland passer til hele verden så det er ingen grunn til at den ikke skulle virke i norge, den fungerer kjempefint hos meg. Har mer tro på at det er en feil i innstillingene som lager problemer for deg, det problemet du beskriver kan ha noe med PPPoE instillingene å gjøre. orginalfirmwaren er

versjon 4 "etellerannet" Men etter jeg oppdaterte så måtte jeg konfigurere

routeren på nytt igjen fordi ISP instillingene blir slettet når en oppdaterer.

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Når jeg oppdaterte til siste firmwaren så fikk jeg mange flere innstillinger i oppsettet av ISP en det jeg hadde før, resten var det samme (stort sett bare bugfixer) Når det gjeller firmware v6.x.x.x så sier speetouch at:

"Earlier kept configuration files v5.x.x.x on the modem cant be used because these are not compatible is with the new firmware"

Mener å ha sett en topic her i forumet ang manuelt oppsett av router for dem med NGT, kunne være verdt å sjekke.

 

Edit: fant siden som var nevnt i topicen

 

http://draytek.no/ruteroppsett/vigor2500_internet.htm

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Hei SuperSTRING

 

hvordan ble routeren din etter at du fikk oppgradert firmware?

jeg har en 585 router, den er en smule ustabil, spesielt når jeg har spilt sammenhengende over en lengre periode, så må den sync'e på nytt. Dette er også veldig plagsomt siden jeg også har ip-telefon.

 

Ble det noe bedre med den ny firmware?

 

Om det funka, kan du lage en liten oppskrift på hva du gjorde?

 

Jeg finner heller ikke den firmware'n på linken du la inn her. Mulig du kan sende den til meg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helt sikker på at alt er riktig innstilt? den skal nemelig ikke bli sån med FW versjon 6.1.0.5, ngt sender ikke ut firmware de kjører bare et script med ISP innstillinger og sender routeren/modemet ut til kunden. ville gått igjennom innstillingene nøye, også brannmuren og andre innstillinger som har innvirkning på internettforbindelsen.

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...