Gå til innhold

Overklokking gir ingen effekt


Anbefalte innlegg

ved idle akkurat nå viser everest 51 grader. Detter er uklokka... på load så nærmar tempen seg til 75-80 grader uklokka. klokka til 3,8 ghz så viser temperaturen 55 grader idle og load 80 grader med begge kjerne 100%. Alt load er renkna ut i frå 100% på begge kjerne. Er virkeleg temperaturene riktige?

Viss ja, vilken kjøler kan eg bytte til då?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm. Det er nok temperatyren som blir alt for høg i biosen. på 4 ghz ved 1,45V(bios) viser den 73-75 grader.... og når eg skal laste inn windows blir endå meir varmare og eg får blue screen... kan det kankskje hjelpe på temperaturen viss e g tar på AS5?

 

Edit: ka slags kjøling har du på din D 930?

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du må nok over på en "monster" heatpipe-kjøler "tharsan".. evt. *dyr* (kvalitets) vannkjølingsutstyr.

Jeg bruker en Thermaltake Big Thyphoon til min 930 D.., men det finnes andre gode alternativer.. Tunip Tower 120... Schyte Ninja.. m.fl..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kor mange grader ligger du på 4 ghz med big thypoon? Kor mykje volt bruka du?

Kan du sende link til dei gode kjølerane?

PS skal ikkje ha vannkjøling...

6276746[/snapback]

 

Ligger på 36-38 idle, 56-58 full load begge kjerner.. VCore 1.475 @ 4.0Ghz.

 

Schyte Ninja

TT Big Thyphoon

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
takk for svar.

Har nesten bestemt meg får å kjøpe ny kjøler.... Vilken vil du anbefale?

 

Edit: Bruka du AS5?

6277448[/snapback]

 

Tja.. hipp-som-happ, men jeg *tror* "ninja'n" er lettere å montere (det er "knølete" å komme til for å skru på festemutrene på "Thyphoon'en"..ihvertfall med mine fingre).

Ja.. jeg bruker (nesten) alltid AS5., men som jeg har påpekt i andre diskusjoner.. det er mye viktigere å være nøye med montering..

;)

Lenke til kommentar

Trådstarter her. er ikke noe rem dividier i bios, men jeg setter ned ram mhz, og da kommer dividier fram i windows (cpuz)for eks 4:3...

 

Da er det sikkert hovedkortet som er problemet mitt... Kan dette fikses med en annen bios, eller er det hele hovedkortet som er problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...