Gå til innhold

HDD som plutselig har begynt å bråke


Anbefalte innlegg

Har en Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM som er ca 6 mnd gammel. Har vært veldig fornøyd med denne pga lavt støynivå. Har så og si ikke hørt den, verken i idle eller når den jobber. Men plutsetlig brummer og bråker det noe voldsomt inni kassa her. Oppdaget det for første gang i dag, og den bråker virkelig mye mer enn hva jeg har hørt tidligere. Hva kan dette skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM som er ca 6 mnd gammel. Har vært veldig fornøyd med denne pga lavt støynivå. Har så og si ikke hørt den, verken i idle eller når den jobber. Men plutsetlig brummer og bråker det noe voldsomt inni kassa her. Oppdaget det for første gang i dag, og den bråker virkelig mye mer enn hva jeg har hørt tidligere. Hva kan dette skyldes?

6135636[/snapback]

 

Da ville jeg starte med å laste ned Seagate sin programvare (http://www.seagate.com/support/seatools/) for å sjekke disken.

 

Hvis du så aner at noe er på gang, ville jeg kjøpe ny disk og kopiere data fra gammel til ny disk, for å sikre meg. Ulyder er første tegn på at mekaniske feil er på gang, og disse vil i såfall bare utvikle seg til det værre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...