Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser ved internettsurfing, ikke ellers.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og skal fikse pcen for en kompis. Det er en Packard Bell I media 8030. Har fått installert chipsettdrivere og det meste, men når jeg skulle gå på nettet for å laste ned skjermkortdrivere hang maskinen seg. Kan surfe på nettet rundt et minutt, før alt bare henger seg og hele maskinen blir uresponsiv. Ingenting fungerer. Går greit å bruke maskinen til andre ting enn nettsurfing, da henger den seg ikke.

Noen som vet hva som kan være problemet, eller en mulighet for å få det fikset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er på nyinstallert Windows, med nyeste drivere. Så tror ikke det er så mye virus, spesielt ettersom man stort sett ikke får virus av å loke på ATI sine sider :p

Skrevet

Men det behøver jo slett ikke å bety at maskina er rein for virus/spyware og annen dritt. Det er utrolig hvor fort slikt kan komme til dersom du går på nett uten å aktivere en brannmur først; tror "levetiden" før infeksjon er noe sånt som 14 minutter i dag. Du sier ikke noe om brannmur/ AVprogram var aktive da dere gikk på nett; dersom det var en nyinstallert XP uten SP2 kan du fort ha fått smitte.

Bernt K

Skrevet
Men det behøver jo slett ikke å bety at maskina er rein for virus/spyware og annen dritt. Det er utrolig hvor fort slikt kan komme til dersom du går på nett uten å aktivere en brannmur først; tror "levetiden" før infeksjon er noe sånt som 14 minutter i dag. Du sier ikke noe om brannmur/ AVprogram var aktive da dere gikk på nett; dersom det var en nyinstallert XP uten SP2 kan du fort ha fått smitte.

Bernt K

6161715[/snapback]

Jeg vet, men når maskinen henger seg etter femten sek påkoblet, tviler jeg på virus. Men er jo alltid muligheter for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...