Gå til innhold

NEC 2090UXi - Får ikke lysstyrke riktig

ahpadt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Gikk nylig til anskaffelse av overnevnte skjerm, og fikk den i hus i går.

Fargene var helt sinnsyke, men jeg klarte aldri å få lysstyrken slik som jeg ville.

Om jeg stilte den opp slik at det så best ut i Windows, så var det nesten helt motsatt i WoW (world of warcraft) - dvs veldig mørkt. Om jeg gjorde det andre veien, så ble fargene på hvite sider i firefox helt forferdelig lyse - veldig ubehagelig å bruke.

Dette kan muligens ha noe med at jeg alltid har vært CRT-bruker frem til nå, men mtp at skjermen kostet meg 7500kr, så ønsker jeg en skjerm som skal dekke alle mine behov - og da faktisk kunne gi meg den lysstyrken jeg vil.

Jeg har prøvd å justere lysstyrken via Naviset i windows, men det hjalp ikke stort.

Har også prøvd å leke litt med black content (husker ikke navnet i farta), men fortsatt samme resultat.

Sitter atm på jobben, så skal hjem og mekke litt når jeg kommer hjem i kveld for å se om jeg får det perfekt.

Noen tips? Vet at dette er en kliss ny skjerm, men slenger ut en post alikavell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan Ringe Per Kristian Jordsett i Nec.

Han hjelper deg. Drit hyggelig kar.

Hils fra meg, og krev at han fikser det umiddelbart:P

Og spør om han ikke sender meg min 26" WS modell snart .)

Skrevet
Du kan Ringe Per Kristian Jordsett i Nec.

Han hjelper deg. Drit hyggelig kar.

Hils fra meg, og krev at han fikser det umiddelbart:P

Og spør om han ikke sender meg min 26" WS modell snart .)

6131309[/snapback]

Du har ikke en litt mindre drastisk løsning, hehe?

Føler kanskje at jeg trenger meg litt for mye innpå hvis jeg skal ringe direkte til en i NEC som jeg ikke kjenner. Har jo ikke nummeret hans heller. :wee:

Dere vil kanskje tro jeg er gal, men savner responsen som jeg hadde på CRT-skjermen jeg hadde før.

Skrevet

Ah, etter litt enkel feilsøking så fant jeg ut problemet:

For de som spiller WoW: Det er ikke mulig å stille på Gamma ingame mens man spiller windowed. Jeg er totalt, klin avhengig av windowed så dette går ikke ann.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette da.... :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...