Gå til innhold

LogMeIn -> svart skjerm


Anbefalte innlegg

Bruker LogMeIn.com for fjernstyring av maskinene mine, det funker aldeles utmerket... på 2 av de i alle fall. Den 3dje, hovedmaskinen min, ser ikke ut til å like det i det hele tatt. Det ha skjedd to ganger nå, samma greia. Når jeg har brukt logmein har plutselig skjermen blitt grå (på maskinen jeg sitter på, og fjernstyrer fra). Ingen ting skjer, ctrl+alt+del eller change resolution funker ikke. Hvis jeg logger av og på igjen er skjermen svart og maskinen reagere ikke.

 

Så til problemet.. det viser seg at hovedmaskinen min også blir svart når dette skjer. Helt svart. Skjermene går ikke av men de viser et helt svart bilde ala Dos.

(Kjører dual-screen nå, men første gangen det skjedde gjorde jeg ikke det)

 

Men når jeg starter maskinen på nytt begynner morroa. Den booter normalt frem til den laster Windows. XP logoen kommer opp (den med svart bakgrunn) og den blinker 2 ganger, (bildet blir borte et halvt sekund og kommer tilbake) som normalt, men istede for at bildet kommer tilbake etter andre blink, når det blå Windows login-bildet skal vises, går alt i svart igjen. Services og lignende ser ut til å starte. kan nesten virke som om Windows ikke laster inn det grafiske brukergrensesnittet. ( :woot: )

 

Den eneste måten å bruke maskinen på da er Safe Mode eller VGA Mode. Prøver jeg å endre oppløsninga da, går skjermene igjen i svart men da med en Dos-isk "_" som blinker i øvre venstre hjørne.

 

Hvis den derre Disk-sjekke-saken kommer opp på begynnelsen, altså den som skal sjekke NTFS disken for konsistens, så vil den komme som normalt. Men, når den har kjørt, eller når den blir avbrutt, så går den ikke videre. Den lister bare antal sektorer og greier, så står den der. Ittno Windows login skjerm altså.

 

 

Dette har altså skjedd 2 ganger på 1 uke ved bruk av LogMeIn.com's fjernstyringstjeneste. Forrige gang det skjedde resulterte det i at jeg måtte reinstallere Windows XP. Brukte denne gangen en annen install (non-SP, derfor den andre tråden min..) som jeg har patchet opp til SP2 med alle oppdateringer. Forrige gang hadde jeg nyeste nVidia grafikkdrivere, denne gangen de som fulgte med Asus E7800GTX kortet (altså ca. året gamle).

 

Er det noen som har noen ide om hvorfor dette skjer? Noe jeg kan gjøre med det uten å reinstallere hele tia(er lei..)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker LogMeIn.com for fjernstyring av maskinene mine, det funker aldeles utmerket... på 2 av de i alle fall. Den 3dje, hovedmaskinen min, ser ikke ut til å like det i det hele tatt. Det ha skjedd to ganger nå, samma greia. Når jeg har brukt logmein har plutselig skjermen blitt grå (på maskinen jeg sitter på, og fjernstyrer fra). Ingen ting skjer, ctrl+alt+del eller change resolution funker ikke. Hvis jeg logger av og på igjen er skjermen svart og maskinen reagere ikke.

 

Så til problemet..  det viser seg at hovedmaskinen min også blir svart når dette skjer. Helt svart. Skjermene går ikke av men de viser et helt svart bilde ala Dos.

(Kjører dual-screen nå, men første gangen det skjedde gjorde jeg ikke det)

 

Men når jeg starter maskinen på nytt begynner morroa. Den booter normalt frem til den laster Windows. XP logoen kommer opp (den med svart bakgrunn) og den blinker 2 ganger, (bildet blir borte et halvt sekund og kommer tilbake) som normalt, men istede for at bildet kommer tilbake etter andre blink, når det blå Windows login-bildet skal vises, går alt i svart igjen. Services og lignende ser ut til å starte. kan nesten virke som om Windows ikke laster inn det grafiske brukergrensesnittet. ( :woot: )

 

Den eneste måten å bruke maskinen på da er Safe Mode eller VGA Mode. Prøver jeg å endre oppløsninga da, går skjermene igjen i svart men da med en Dos-isk "_" som blinker i øvre venstre hjørne.

 

Hvis den derre Disk-sjekke-saken kommer opp på begynnelsen, altså den som skal sjekke NTFS disken for konsistens, så vil den komme som normalt. Men, når den har kjørt, eller når den blir avbrutt, så går den ikke videre. Den lister bare antal sektorer og greier, så står den der. Ittno Windows login skjerm altså.

 

 

Dette har altså skjedd 2 ganger på 1 uke ved bruk av LogMeIn.com's fjernstyringstjeneste. Forrige gang det skjedde resulterte det i at jeg måtte reinstallere Windows XP. Brukte denne gangen en annen install (non-SP, derfor den andre tråden min..)  som jeg har patchet opp til SP2 med alle oppdateringer. Forrige gang hadde jeg nyeste nVidia grafikkdrivere, denne gangen de som fulgte med Asus E7800GTX kortet (altså ca. året gamle).

 

Er det noen som har noen ide om hvorfor dette skjer? Noe jeg kan gjøre med det uten å reinstallere hele tia(er lei..)?

6130394[/snapback]

 

 

bare rot rundt på innstilligene, husker ikke hvor jeg fant det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...