Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp. Er nettverksporten min ødelagt?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et stort proplem med min laptop.

Jeg har kjøpt meg HUB og koblet den opp mot internett(ADSL).

Men når jeg putter nettverkskabelen inn i nettverksporten står d bare at en nettverkskabel er koblet fra.

Hva kan dette ha seg?

Jeg tok en test og satt kabelen i min stasjonære pc, da virket det utmerket.

Hva kan dette ha seg? Er nettverksporten på min laptop ødelagt?

Endret av ØSE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å koble kabelen fra ADSL modemet rett i læppisen. Hvis ikke så vet jeg ikke.. prøvd å koble i noe annet i nettverksporten da?

6130759[/snapback]

 

Har prøvd å koble ADSL kabelen rett i nettverksporten, det hjelper ikke.

Er desperat etter internett nå. Noen forslag til hva jeg må gjøre?

Kan det ha seg at nettverksporten er ødelagt?

Jeg tror det fordi når jeg kobler kabelen i porten lyser ikke noen av statuslysene.

Vanligvis vil det lyse/blinke gult.

Men vet ikke. Please help

Lenke til kommentar

Hvis du benytter Windows, sjekk i enhetsbehandling om det er rødt kryss evt gult merke ved nettverkskortet.

Er riktige drivere installert for nettverkskortet?

Er du sikker på at du ikke har plassert nettverkskabelen i modem-utgangen på laptoppen?

Lenke til kommentar

Du kan og prøve å pinge 127.0.0.1 som er en intern loopback adresse for nettverkskort....blir ofte brukt for å feilsøke nettverkskort. Om du får reply så skulle i teorien nettverkskortet ditt være i orden.

Men husk å sjekke først om nettverkskortet er aktivert.

Lenke til kommentar

Jo, det må du kunne, fx om du vil drive webutvikling på en maskin som ikke er tilknyttet noe nettverk. Da snakker browseren med serveren på localhost (127.0.0.1). Dette går av seg selv om du setter opp en linuxmaskin uten nettverkstilknytning, har ikke prøvd det med widows, men det må gå an, evt med litt fikling

 

Og i alle fall, dersom nettverkskortet tar kvelden (og det er vel det det er snakk om her?), så holder ikke tcp/ip opp å funke

 

 

 

M.

 

edit: apropos nick, du kjenner verbet "to con?" :D

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Jo det er vel for så vidt sant det du sier (kan nada om Linux), og rekner med at finnes muligheter for det i Windows :)

 

Men i dette tilfellet tror eg å bruke loopback adressen vil kunne gi en pekepinn om det er nettverkskortet (NIC interfacet) det er problemet med, eller om det ligger utenfor maskinen...kan jo være at det er noe galt med kablene eller kanskje feil type kabel

 

hehe...hører mye merkelig om nicket mitt (se signatur) men den var ny :thumbup:

Endret av Conputer
Lenke til kommentar
Hvis du benytter Windows, sjekk i enhetsbehandling om det er rødt kryss evt gult merke ved nettverkskortet.

Er riktige drivere installert for nettverkskortet?

Er du sikker på at du ikke har plassert nettverkskabelen i modem-utgangen på laptoppen?

6131109[/snapback]

 

Ja. jeg har sjekket enhetsbehandling og at kabelen er koblet i nettverksporten og ikke modem porten.

Lenke til kommentar
Jo, det må du kunne, fx om du vil drive webutvikling på en maskin som ikke er tilknyttet noe nettverk. Da snakker browseren med serveren på localhost (127.0.0.1). Dette går av seg selv om du setter opp en linuxmaskin uten nettverkstilknytning, har ikke prøvd det med widows, men det må gå an, evt med litt fikling

 

Og i alle fall, dersom nettverkskortet tar kvelden (og det er vel det det er snakk om her?), så holder ikke tcp/ip opp å funke

 

 

 

M.

 

edit: apropos nick, du kjenner verbet "to con?" :D

6132507[/snapback]

 

Loopback har ingenting med det fysiske nettverkskortet å gjøre. Det er kun implementert som et software-NIC. Se på det som et eget nettverkskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...