Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil-spiller til stuehøgtalere


Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på en ting, jeg har kjøpt meg en cd-spiller til bil og venter fo øyeblikket på bilen :) så for å sette ned ventetiden litt så kopla jeg på noen gamle stuehøytalere, de har en maks effekt på ca 50W høgtalaler utgangene på cd-spilleren har en utgangseffekt på 40W.

Men da jeg koblet til fikk jeg relativt dårlig lyd, dvs overdriven bass og nesten ingen diskant, Selv når jeg skrudde diskant på fult og bass på minimum. vist jeg bruker line-out utgangen på cd-spilleren inn i en annen forsterker så blir lyden hellt kurant.

 

Noen som hvet hvorfor dette skjer?

Jeg har forøvrig koblet høgtalerene til på framme høgre og venstre, vist det har noe å si.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stuehøyttalerne dine har kanskje 8 ohms impedanse?

Og spilern yter da kanskje 7W - 8W, slettes ikke 40W, det er maxeffekt og det bør du ikke henge deg opp i :)

Har du ikke en forsterker å koble til montro?

 

At det høres ræva ut kan jo skyldes at klipping fra en overanstrengt spiller har blåst diskantene over til talespolenes jaktmarker der de suller rundt sammen med en haug lidelsesfelle og banner høyt over strømsvake forsterkere så det gnisser i viklingene :p

 

Prøv høyttalerne på en hjemmeforsterker.

Er alt ok der så bruk bilspillern som signalkilde på samme forsterker.

Dette burdte gi deg svar på hva som er galt :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Nja, skal kjøpe da, men littegrann dårlig budsjett  :(

6130186[/snapback]

 

 

Det er billigere å kjøpe en reciver for hjemme bruk, enn regn effekt forsterker.

Og cd spiller er jo høgg billig for tiden rimi selger jo dvd spillere til 400,- og dem kan du bruke fint til cd musikk også.

Poenget mitt, bil spiller brukes i bilen, mens hjemme kjøper du hjemme spillere. Og hjemme utstyret koster mye mindre for samme lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...