Gå til innhold

Ny professor ???


Anbefalte innlegg

Jeg vil ha noen meninger og synspunkt på hva jeg bør gjøre, "problemet" er som følger:

Jeg har et Asus P4T-E kort med P4 1.8 og 512 original RDRAM (det er navnet som står å lese?)

Jeg SKAL ha meg større professor (kjører stabilt på 2.1GHz)

Har sett på 2.4GHz (nydelig pris)Spørsmålet er da: Bør jeg skifte hk og ram i samme slengen, elller skal jeg bare skifte professor ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt professoren du, - så lar du HK og RAM gjøre jobben. Jeg vet ikke noe om RAM'ens yteevne, - men prøv da vel. Om HK og RAM henger med, - kan du jo ikke utrangere de (?).

 

Det du bør finne ut, - er hvor langt du kan klokke fsb i BIOS på kortet ditt. Om du kan klokke fsb til 200 eller 175, - ville jeg kjøpt P4-2,26/533. Den kan sannsynligvis klokkes til en høyere hastighet enn hva P4-2,4 kan, enten det er P4/400 eller P4/533.

 

Rapporter jeg har lest (bl. a. overclocking.com) viser at P4-2,26 når minst 100mhz høyere opp enn P4-2,4. Så er P4-2,26 billigere også, - du får den for rundt kr 1.726. Det er professoren sin det! :razz:

 

Jeg tipper du får 2,4 til 2,8Ghz + og 2,26 til 2,9Ghz +, begge deler stabilt og med "default" boxed kjøler/vifte.

 

[ Denne Melding var redigert av: enry på 2002-10-06 20:36 ]

Lenke til kommentar

Den går fint på 2400MHz ca. 2t ved surfing og ca. 15min ved spilling, av enkle årsaker er den da justert ned til:

Internal clock: 2160MHz

System bus: 480MHz

System clock: 120MHz

Vcore står på 1650, det er høyeste mulige alternativ, professoren er aldri over vår egen febertemp = 37c Det er en boxed Williamette ja, den skal byttes ut så om noen har interesse av en slik sak er det bare å komme med bud ?

Lenke til kommentar

Tror ikke du får den noe særlig hyere enn det du har nå, siden Williamette prosessorne er ikke så overklokkings vennelige som nw er.

 

Måtte redigere nok en gang :smile:

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Citizenx på 2002-10-06 23:07 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Citizenx på 2002-10-06 23:08 ]

Lenke til kommentar

Citizenx, - du kan slette linja som angir der forrige redigeringen din vet du.

 

Og Sir Roger, - du må holde bedre orden på professoren eller professorene dine, - nytter ikke å blande Willamette og Northwood da :lol: Det skaper frustrasjoner, - og professorene funker dårlig når de blir behandlet som en helt annen. Delvis annen å'.

 

Men skulle du ikke forsøke å få tak i en 2,26 Nortwood da, til kr 1.626 hos IT-Butikken.no, - mens det ennå er mulig?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-13 23:08, skrev Snekker`n:

Unskyld meg men hvilket kabinett har du som får plass til en hel professor,dessuten til professor å vere så er den jo utrolig rask


 

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

 

PS. Mark Knopfler - Why Aye Man ambefales på det sterkeste (humormessig sett)

Why Aye Man Whyaye whyaye man Why Aye Man LOL

 

[ Denne Melding var redigert av: atticus på 2002-10-14 21:06 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...