Gå til innhold

Hvilken anbefaler dere? W300i eller 6131 ?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg ny telefon og jeg har sett disse to: sony ericsson w300i,

og nokia 6131. Jeg er ikke stor fan av nokia, derfor foretrekker jeg SE, men

hvis noen kan gi meg råd eller noe, ville jeg bli taknemlig.

 

De koster omtrent det samme, så hvis noen vet hvilken tlf er bedre, please fortell meg om det! :)

Tusen takk !!

 

Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: ja

-GPRS: ikke så viktig

-EDGE: ikke så viktig

-Email klient: ja

 

Form:

-Klapp

-"Støt/sprut/støv-sikker": nei

 

Skjerm:

Fargeskjerm.

-Størrelse på skjerm: helst stor

-Touchscreen: nei

 

Pris:

Jeg har opp til 2500 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): nei

 

 

Diverse:

-Merke: ikke så viktig

-Kamera: ikke så viktig

-Videokamera: ikke så viktig

-Symbian: nei

-Infrarød port: ikke så viktig

-Blåtann (Bluetooth): ja

-Internminne: ikke så viktig om telefonen har mulighet for minnekort

-Minnekort?: ja

-MP3: ja

-Radio: ikke så viktig

-UMTS: ?

-Triband: QUADBAND (skal til Sør Amerika)

-wLAN: ?

- Mulighet for GPS: ?

-Batterilevetid: viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? sms, ringing, MP3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her vil jeg si det omtrent ikke er noen tvil, om ikke det medfølgende minnekortet på 256 mb i W300i er veldig viktig for deg.

 

Nokia 6131 er 200 kr dyrere, og du får ikke med et så stort minnekort på kjøpet. Det, samt vekt, er fordelene til W300i. 6131 på sin side har langt bedre ytterskjerm, utrolig mye bedre hovedskjerm (virkelig vesentlig forskjell her), bedre grensesnitt, A2DP, quadband osv..

 

Tror opplevelsen av å bruke en 6131, som delvis proffmobil, med stor og fin skjerm og megapikselkamera, er langt mer underholdene og hyggelig enn å bruke W300i med dårlig skjerm, dårlig kamera, gammeldags menysystem osv..

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også disse telefonene. Synes W300i virker veldig bra (Walkmanfunksjon osv). Kamera er ikke så viktig for meg, men hvis 6131 er en mye bedre telefon må jeg jo kanskje ta med denne i vurderingen også. Men for meg er batteritid veldig viktig, og der virker det som at SE slår Nokiaen (på papiret hvertfall).

 

Så at SE kommer med W710 nå også. Men det blir jo en annen prisklasse igjen da!

Endret av Hovis
Lenke til kommentar

Jeg vurderte den w700i og,men jeg vet ikke om den har quadband, noe jeg trenger.

Kamera er ikke viktig for meg, og jeg kikket litt på den 6131og jeg likte ikke så veldig godt at delen til tastaturet virker lengre enn delen til skjermen.

 

Kan noen bekrefte dette?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har hatt min nokia 6131 i snart en uke allerede.. og kan bekrefte at det er en veldig bra mobil, og det "underbittet" som mobilen har.. det at tastaturdelen er lengre enn skjermdelen har ingenting å si.. det er veldig godt å ha den når du skal åpne mobilen med den åpningsknappen, og veldig godt å holde i når du skriver sms.... utrolig bra skjermer.. både inni og utenpå, kamera er helt greit. hadde vært mye bedre hvis de hadde satt inn kameralys.. men ingen stor krise.. det blir bilder ut av det... lyden i øreproppene som sendes med er utrolig bra.. og for de som vanligvis ikke liker å ha slike ørepropper så er nokia sine veldig behagelige å bruke..... hvis jeg skal nevne noe negativt som jeg har lagt merke til med nokia 6131 er bl.a plasseringen av on/off knappen.. det kan være ganske lett å komme borti den og plutselig slå av tlf.. har opplevd det et par ganger... og at når du bruker kameraet når mobilen er lukket så må du åpne mobilen for å få slått kameraet av.. når man kan slå kamera på i den modusen så skulle man ha klart å slått det av også.. kan jo hende det går an men jeg har ikke funnet ut det enda iallefall.. men bortsett fra det er det en veldig bra tlf.. er en drøm å skrie sms med den. og minnekort får du kjøpt rimelig.. kjøpte et 512mb minnekort til 399....

 

mobilen er heller ikke så stor og stygg som flere vil ha det til (lest i tester osv) jeg liker designet på tlf. veldig godt og anbefaler den til alle :) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...