Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye koster lett-mc lappen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lett motorsykkel lappen kan varriere svært mye akkurat sånn som på bil (etter hvor mange kjøretimer du trenger). Men snittprisen ligger rundt 11000 kr har jeg hørt.

Skrevet

Si at jeg ikke trenger flere timer enn det som blir oppgitt.

Er jeg da inne på noe hvis jeg sier at jeg må betale en 15000kr?

Skrevet

jeg driver med lettlappen nå. har pris liste ved sidna meg. det kommer til å bli rundt 140000. men det er heelt avhengi om hvor mange kjøretimer du må ha. og om/hvor mange ganger du stryker på teori-prøven!!<3

Skrevet

Hva heter det der dere tok lappen?

Tar man lappen på skoler/trafikkskoler eller f.eks biltilsynet... Er helt grønn, så ikke mobb.

Hilsen Scott

Skrevet

Noen steder du kan ta lappen hos er www.wright.no www.lok.no :)

Man tar kjøretimer og teorikurs hos de, men selve oppkjøringen er hos biltilsynet, med en sensor fra dem bakpå

Skrevet

jeg driver med lettlappen nå. har pris liste ved sidna meg. det kommer til å bli rundt 140000. men det er heelt avhengi om hvor mange kjøretimer du må ha. og om/hvor mange ganger du stryker på teori-prøven!!<3

Hvor mange kjøretimer skal du ha a? :!:

140000 er mye :!:

• 2 uker senere...
Skrevet

Er mye pnger å spare på å kunne kjøre når du tar lappen , og dermed ta minimalt med kjøretimer.

Kan øvelseskøyre når du er fylt 15 år og har traffikalt grunnkurs.

• 4 år senere...
Skrevet

hva menes med å øvelse kjøre når man er 15 for lissom hvordan skal man øvelse kjøre med motorsykkel?

Godkjent person med førerkort for den klassen du øvelseskjører i eller større. Personen må være over 20 og hatt den lappen uavbrutt de siste 5 årene.

Øvelseskjøring på mc/lett-mc foregår med at den personen du øvelseskjører med kjører egen sykkel (lett-mc eller større) og du kjører din egen. Dere må ha kommunikasjon, da enten gjennom bluetooth headsett eller noe annet. Gul refleksvest med en L bakpå er påkrevd for begge. Du må ha fullfurt og godkjent trafikalt grunnkurs og mørkekjøring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...