Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel ADSL2+ og Linksys WRT54G


Anbefalte innlegg

Jeg fikk oppgradert linjen min til ADSL2+ idag, og har gått til anskaffelse av en Linksys WRT54G trådløs router. Lurer på om det er mulig å bruke den trådløse routeren min til å koble opp til nettet uten å bruke routeren fra NGT? Har hatt så mye problemer med routeren fra NGT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei. Linksys WRT54G er ikke et ADSL2+ modem, det er en trådløs router.

6116395[/snapback]

 

Den har da mulighet til å kobel opp over PPPoE, og har innebygd modem.

 

Leste følgende på nettet

"not sure what exactly that means but recent versions of the WRT54G are fully

ADSL2+ compatible whereas previous verions were only ADSL2."

Endret av ZerBox
Lenke til kommentar
Nei. Linksys WRT54G er ikke et ADSL2+ modem, det er en trådløs router.

6116395[/snapback]

 

Den har da mulighet til å kobel opp over PPPoE, og har innebygd modem.

6116405[/snapback]

 

Ja men er det ADSL2+ modem? kanskje den bare støtter ADSL?

 

Edit : Da har det kommet en oppgradert versjon. Da er det vel sikkert bare å koble den opp å prøve?

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Vel akkurat gjort det du sier.. hadde en speedtouch 546i.. det jeg gjorde var og oppgradere firmware'n til denna og sett den i bridge mode.. også bruker jeg linksys wrt54gx til og koble opp via pppoe.. anbefaler deg og besøke http://www.ngtforum.net/ om du lurer på noe.. fikk all hjelp jeg trengte derfra

 

BTW brukernavnet ditt er det samma som Kundernummer -10000 med stor P forann. eksempel..

 

mitt kundenummer = 131214 sier vi.. da er brukernavnet mitt P121214

 

og passord= aktivieringspassord

 

sånn da burde du klarer det uten noen problemer ;)

 

Du må fortsatt bruker "routeren fra nextgentel om du ikke har et annet adsl2 modem liggende.. men du kan Sette det i Brigde mode.. Skru av routeren funksjonen så det fungere som et vanlig modem og få linksys'en din til og ta seg av routinga..

 

 

Sikkert masse skrive feil og rare settninger men håper du forstår..

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Vet ikke om den er ny nok. jeg bruker 6.x.x.x noe.... Oppgrader fra nyeste firmware på side.. http://www.speedtouch.nl/drivers.html Husk og ta backup av innstilingene til ngt tilfelle du vil bruke disse igjen.. etter du har oppgradert denne så får du valg mellom pppoe pppoa og bridged eller noe slikt når du går inn på configrasjons veiviseren. Da velger du Brigdged og velger 1.32 på den vci pci, eller hva den het.

 

Vet at sia er på Nederlandsk.. men du finner firmware til din speedtouch der og den er engelsk etter du har lasta den ned derfra.. Velg versjon 6 noe

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...