Gå til innhold

Mapper har blitt til filer etter reinstall! F1!


Anbefalte innlegg

sånn ca. 80GB har blitt ubrukelig etter jeg reinstallerte windows. Alt var i mapper på C:, mappene har nå blitt til "Filer" på sånn ca. ganske nøyaktig 32768 Bytes hver, med navnet i behold. Harddisken sier at ca 200 GB er i bruk mens det kun er ca 120GB som kommer opp, den manglende plassen stemmer med mappene som har blit filer.. skulle veldig gjerne ha fått restaurert de mappene, var liksom noe jeg tenkte jeg skulle ha...

 

kan også nevne at det kun var noen tilfeldig valgte mapper/foldere som ble til "Filer", var like mange med samme innhold som ikke har forandret seg.

 

 

Så, altså, er det noe magisk program jeg kan bruke for å få tilbake filene mine? Ser jo ut som dataen er på disken da plassen er i bruk.

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regedit:

gå hit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\atapi\Parameters

 

Finn "EnableBigLba", har value 0, sett den til 1, reboot.

 

Er den ikke der,

Så lager du ny DWORD Value, skriver inn "EnableBigLba", og gir den value 1. reboot.

 

 

Håper det hjelper ^^;

Lenke til kommentar

Tja, da har jeg reinstallert XP et par ganger, nå sist med SP2 som en del av installasjonen.

 

Mappene er og blir flier.

 

Noen som vet om noen form for gjenoprettningsprogram eller noe slikt jeg kan bruke? Ser ut som om dataene fremdeles er lagret på disken, bare at de ikke er tilgjengelige i windows.

 

:hmm::ermm::cry:

 

 

Edit: har prøvd

 

ksd561119 Sep 2004, 04:07 PM

I think this can solve your problem.

 

Go to a folder, and on the menu, click Tools>Folder Options. Then click on the File Types tab. Then click New and make the extension .folder. Assosiate that extension with the Folder or File Folder file type. after that, add the extension .folder to the directory you wanted to modify, and it should come up as a folder.

 

Hope this works!

 

-ksd5611

 

P. S. You need to enable something that lets you see the extension. Go to the View tab in Tools>Folder Options, and uncheck "Hide file extensions for known file types"

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

DaBoss19 Sep 2004, 08:23 PM

With respect, if you try this, please make a backup of the "file" first. My understanding of XP is that the assignment of a file as a virtual drive has nothing to do with file extensions and their assignments. It's a function of the system administrator task started from the Control Panel.

 

 

uten resultat.

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...