Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil ved boot etter flere format/reinst av op


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Whitebox CL50 som har vært trøblete over tid. Det startet med at disken laget skrapelyder, problemer ved boot, systemet hang, blåskjermer osv...

Sendte inn denne disken og fikk ny.

 

Fikk blåskjerm ved install av op (win xp) på den nye disken, men det gikk greit andre gang, men fortsatt fikk jeg blåskjerm med jevne mellomrom.

 

Ikke lenge etter kom følgende feilmelding ved oppstart:

NTOSKRNL.EXE missing or corrupt.....

 

Dette gjentar seg etter jeg har restartet et par ganger, selv etter format/reinstallering av xp (både med og uten oppdatering av xp).

 

Jeg har kjørt memtest uten at den viser feil, samt scannet for allslags virus. Tenkte å be om råd her før jeg sender inn maskinen. Min teori er hardware feil av et eller annet slag. Noen som har en anelse om hva dette kan skyldes?

 

Pft

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar!

Jeg kjører dette, og dersom jeg ikke finner ut av det sender jeg inn hele greien.

 

Uansett så er det garantisak (under 3 år), men vil helst unngå å sende inn hele maskinen dersom det er noe jeg enkelt kan fikse selv, men er svak i troen...

Lenke til kommentar
Takk for raskt svar!

Jeg kjører dette, og dersom jeg ikke finner ut av det sender jeg inn hele greien.

 

Uansett så er det garantisak (under 3 år), men vil helst unngå å sende inn hele maskinen dersom det er noe jeg enkelt kan fikse selv, men er svak i troen...

6110387[/snapback]

Du har reklamasjonsrett mot produksjonsfeil i 5 år.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Takk for raskt svar!

Jeg kjører dette, og dersom jeg ikke finner ut av det sender jeg inn hele greien.

 

Uansett så er det garantisak (under 3 år), men vil helst unngå å sende inn hele maskinen dersom det er noe jeg enkelt kan fikse selv, men er svak i troen...

6110387[/snapback]

Du har reklamasjonsrett mot produksjonsfeil i 5 år.

 

Hilsen,

efikkan.

6110430[/snapback]

 

 

Det er sant. Som sagt er jeg også innenfor garantitiden, så jeg er godt dekket på det området...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...