Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Auto innlegg av brukere i Win03 og novell 6.x

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, sitter med en oppgave her... Hvordan utfører man automatisk innlegging av brukere i Windows Server 2003 og Novell Netware 6.x ? Gjerne litt detaljert hvis noen har peiling :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du å legge inn mange brukere samtidig fra en liste? Isåfall så har jeg brukt et program som heter Users++ (På Windows server) som fungerer meget bra. Finner ikke adressen til det i farten, men søk litt så finner du det nok. Novell har jeg ikke noe peiling på så det kan jeg ikke svare deg på. Er det virkelig noen som bruker Novell enda? :hmm:

Skrevet
Mener du å legge inn mange brukere samtidig fra en liste? Isåfall så har jeg brukt et program som heter Users++ (På Windows server) som fungerer meget bra. Finner ikke adressen til det i farten, men søk litt så finner du det nok. Novell har jeg ikke noe peiling på så det kan jeg ikke svare deg på. Er det virkelig noen som bruker Novell enda?  :hmm:

6109512[/snapback]

Jarra! Dette er på Høgskolen ;) er en muntlig opg vi skal ha imorgen! Men jeg fant svaret!

"Opprett brukere og lagre denne som en .dat fil. Kjør uimport i novell.. kjøres i cmd, og legg inn bruker fra en liste

windows 2003 har vsb støtte, så man kan kjøre et batch script som leser av f.eks en excel fil og lager brukere ut fra det."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...