larseer83 Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Hei, sitter med en oppgave her... Hvordan utfører man automatisk innlegging av brukere i Windows Server 2003 og Novell Netware 6.x ? Gjerne litt detaljert hvis noen har peiling
TheBoz Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Mener du å legge inn mange brukere samtidig fra en liste? Isåfall så har jeg brukt et program som heter Users++ (På Windows server) som fungerer meget bra. Finner ikke adressen til det i farten, men søk litt så finner du det nok. Novell har jeg ikke noe peiling på så det kan jeg ikke svare deg på. Er det virkelig noen som bruker Novell enda?
larseer83 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Mener du å legge inn mange brukere samtidig fra en liste? Isåfall så har jeg brukt et program som heter Users++ (På Windows server) som fungerer meget bra. Finner ikke adressen til det i farten, men søk litt så finner du det nok. Novell har jeg ikke noe peiling på så det kan jeg ikke svare deg på. Er det virkelig noen som bruker Novell enda? 6109512[/snapback] Jarra! Dette er på Høgskolen er en muntlig opg vi skal ha imorgen! Men jeg fant svaret! "Opprett brukere og lagre denne som en .dat fil. Kjør uimport i novell.. kjøres i cmd, og legg inn bruker fra en liste windows 2003 har vsb støtte, så man kan kjøre et batch script som leser av f.eks en excel fil og lager brukere ut fra det."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå