Gå til innhold

Hvilket Radeon 9700pro kort?


spesseh

Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket litt rundt nå og bestemt meg for og kjøpe et Radeon 9700 pro kort.

Har hittill funnet følgende produsenter:

ATI

HERCULES

CLUB3D

CRUCIAL

 

Hvem av disse skal jeg velge?

Har hørt at det er forskjeller på minne hastigheter? Hvem kan klokkes mest?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags minne har Crucial kortet da? Har liten tro på at det kortet er noe annet et referanse design med standard 2.8ns samsung minnebrikker som brukes på alle andre Radeon 9700 pro kort. Crucial lager minnemoduler med Mikronbrikker og tviler på at de har mikronbrikker på Radeon 9700 Pro.

Lenke til kommentar

Crucial kortet skal vel ha std. 2.86ns Micron moduler på kortet sitt, men tviler på at det er noe bedre enn de andre kortetne. Er mulig at det er klokka litt høyere fra fabrikk, men tror ikke andre kort vil ha noen problemer med å kjøre på de hastighetene uansett..

 

Selv har jeg POV og er meget fornøyd med det :smile:

 

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Har selv ATI sin versjon av kortet og er storfornøyd, eneste er litt problemer med å spille CS i opengl(får bare et lite vindu i venstre hjørne av sjermen), men det kommer nok en fiks i neste driver.

 

Tror ikke det er store forsjellene ute å går blandt disse kortene.

 

Men det hjalp seg godt fra mitt gamle gf2 mx400

(2500 -> 12000 3dmarks)

Lenke til kommentar

Hercules har den desidert mest stillegående vifta! Jeg ville i allefall ikke kjøpt Club3D-versjonen, for bildet av den ***** hoffnarren foran på pakka er jo helt jævlig dårlig. Ser ut som en syvåring med konsentrasjonsvansker som har tegna den! - da synes jeg Propheten på pakka til Hercules er mye tøffere!

Lenke til kommentar

For pakken er jo veldig viktig da... Jeg gir totalt blaffen i pakken, bulk er best. Stilig pakke er bare en kostand som drar den totale prisen opp, helt unødvendig. Det er selve kortet og prisen som er viktig. Papp ser jeg helst at det bruks minst mulig av. Sløsing er ikke bra for miljøet.

Lenke til kommentar

GIGABYTE har blitt min favoritt

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1686&p=1

 

riktig nok ser ikke kortet på denne testen så bra ut, men dem har gjort forbedringer siden da, bare sjekk på hjemme siden til GIGABYTE

 

http://www.giga-byte.com/products/r9700pro.htm

 

det er også det eneste kortet som har blitt klokket til 400 :smile: skulle bare likt å vite om støyen på kortet gikk opp eller ned etter oppgraderingen

Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-10-06 14:07, skrev alibaba:

For pakken er jo veldig viktig da... Jeg gir totalt blaffen i pakken, bulk er best. Stilig pakke er bare en kostand som drar den totale prisen opp, helt unødvendig. Det er selve kortet og prisen som er viktig. Papp ser jeg helst at det bruks minst mulig av. Sløsing er ikke bra for miljøet.


:D
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-06 12:42, skrev Komle:

Har selv ATI sin versjon av kortet og er storfornøyd, eneste er litt problemer med å spille CS i opengl(får bare et lite vindu i venstre hjørne av sjermen), men det kommer nok en fiks i neste driver.


Tror ikke det er store forsjellene ute å går blandt disse kortene.


Men det hjalp seg godt fra mitt gamle gf2 mx400

(2500 -> 12000 3dmarks)


 

Har ingen problemer med ATI Radeon 9700 pro kortet mitt og CS sikkert en instilling ellerno.

De fleste kortene er de samme som ATI selger bare noen som har forandret litt foreløpig :smile:

 

Edit: la til litt

 

[ Denne Melding var redigert av: Gothiatek på 2002-10-07 00:08 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har selv fått hercules 9700 pro, det er jæææææævlig bra, tør anbefale dette kortet over de andre, nydelig design og stillegående vifte, pluss at det er ramsinks på hercules kortet og det er mange andre produsenter som f.eks ati selv som ikke har det, defor tør jeg også påstå at ati folka er litt dumme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...