Gå til innhold

Noen andre som skal til Hia Grimstad i år?


Kizzaz

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skolen hade det ryktet før ja, men høsten for 3 år siden opprettet de studiet Multimedieteknologi og design. Veldig greit studie det også, men noen smartinger fant ut at multimedia og datateknikk var så like at de fint kan dele på mange av fagene (og da blir programmererene i mindretall). Dette medfører at elever som ikke er glade i å programere blir trukket igjennom fag som grafisk databehandling, databaser og algoritmer og datastrukturer. Siden de utgjør en stor del av klassen går derfor mye av tiden bort til å forklare enkle ting og de faglige utfordringene blir lavere. Du må derfor forvente at du må jobbe en del med programmering på fritiden også for å komme opp på et akseptabelt nivå

 

Dette innlegget virket litt surt, så jeg får vel snakke positivt om denne flotte byen også. Du får noen kjempegode fag også. Du kan for eksempel glede deg til mikroprosessorteknikk. Det er det beste faget jeg har hatt her :)

Byen er liten, så dersom du ikke liker deg i storbyen, så er dette plassen for deg. (Dersom du bor mer enn 4 km fra skolen, så bor du langt unna og kommer sansynligvis til å flytte innen kort tid.)

Husleia er også billig (2500 inkludert strøm for studenthybel), så du kommer til å ha en god del penger til overs som du kan bruke på Luftslottet . Anbefaler også at du begynner å jobbe som frivillig der ettersom du da raskt kommer i kontakt med de andre studentene. Du får all opplæringen du trenger, så det er bedre å prøve og finne ut at det ikke er noe for deg enn å ikke prøve.

 

 

MiniX

3. datateknikk grimstad

Lenke til kommentar

Sorry at det hørtes negativt, jeg fikk vite den dagen at kameraten min som skulle være med ble inndratt til militæret.

 

Jeg gleder megh sjukt, men forklar en gang til, jeg som går datateknikk (kan ikke programmering, men vil lære meg det), jeg hater design (gått 3 år Medier og kommunikasjon.

 

Blir det mye design? Så de to linjene har da blitt smeltet delvis sammen altså, hadde håpt å lært litt 3Dmax og.

 

Skal ned i sommer for å starte Tres programmet, har hatt 2mx på kveldskurs, men mener selv at jeg kan for lite.

Lenke til kommentar

Det blir ikke mye design nei. Kan fakrisk ikke huske å ha hørt noe om design utenom valgfagene jeg har tatt.

Det er mulig å ta en del valgfag fra multimedialinjen. Dersom du vil lære 3D studio MAX, så anbefaler jeg faget 3D-modellering & animasjon (DAT216). Faget går på våren og du lærer masse av det.

 

At du ikke kan programering er ikke noe problem. Fagene begynner slik at du lærer deg å programmere java og assemby iløpet av det første året. I løpet av det andre året tror jeg du skal lære SQL, C# og MFC, men er litt usikker ettersom de endret fagkombinasjonen i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...