Gå til innhold

Lantern of Light


Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å modde et kabinett da... :)

 

...Det hele begynte med at jeg fant det gamle kabinettet mitt igjen, og jeg tenkte på å putte en pc inni det igjen, siden det ikke er så stygt å se på. Jeg fikk sett litt bedre på det, og så at jeg hadde lodda og styra med noen ledninger inni der, som så veldig stygt ut. Riper i lakken var det også. Samt en mengde med hybelkaniner som fikk kabinettet mitt til å se fryktelig ut...

 

...Så kom jeg fram til at dette kabinettet skal jeg modde! Og modde det tøft med mange finesser som får øynene til å sikle... Mange ideer sirkulerer rundt i hue på meg nå... Jeg tror det ikke kommer til å bli vannkjøling i det. Kabinettet har ingen plass til en dual radiator, men kanskje en single. Men det er ikke dette jeg tenker på i denne omgang. Nå står det for den utvendige looken!

 

 

 

Her kommer det noen bilder...

 

 

IMG_0788.jpg

 

IMG_0789.jpg

 

IMG_0791.jpg

 

IMG_0792.jpg

 

IMG_0793.jpg

 

 

 

Her ser dere hvordan det ser ut. I fronten så er det en ting som også er "slitt".

Det er "panelet" som powerknappen sitter på. Inni der er det plassert 4 blå leds som lyser mot powerknappen. Man kan også regulere hvordan ledsene skal lyse.

Det som har skjedd der, er at 2 av ledsene har begynt å fuske, og funker dårlig. Et perfekt modde objekt!

 

PS: "fronten" på kabinettet sitter bare halvt på...

 

 

AnX_small.jpg

Slik skal logoen i sidedøra uten vidu se ut. Hvordan jeg skal få til dette? Aner ikke enda.. Tips?

 

 

Det som er planen hittil:

 

• Lakkere hele kabinettet i ny farge

• Lakkere inn "AnX" i sidedøra.

• Modde "panelet" som jeg liker å kalle det

• Jeg vurderer også om jeg skal lakkere inni...

• Bytte sidevindu. (Det gamle er blå plexi, men jeg vil ha sota plexi)

• Sette inn en liten viftestyring i floppy brønnen (Viftestyringa har jeg ikke enda)

• Div. sleeving av vifter...

• +++

 

Mer har jeg ikke kommet på. Men såklart, mer vil det bli!

 

 

Husk folkens, kommenter gjerne, men gjør det her!

 

 

Utfordring til dere:

Et bedre navn til prosjektet?

 

 

 

Fremgang:

 

• Modde "panelet" (85% ferdig)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modding av panelet:

 

Da fikk jeg startet på prosjektet! Jeg røska fra hverandre alt mulig, fikk tatt fra hverandre deler, og fikk ut panelet. Da var det klart for modding!

 

IMG_0797.jpg

Her er delene som skal moddes!

 

IMG_0798.jpg

Baksiden av panelet. Mye rot som skal samles og ordnes.

 

IMG_0799.jpg

Her ser vi ”kontrolleren” til led lysene i panelet. Denne bestemmer da om lysene skal dimme, lyse, blinke osv…

 

IMG_0801.jpg

Vi begynte rett på sak, leds skal byttes ut!

 

IMG_0803.jpg

Loddet på ledningen.

 

IMG_0804.jpg

Krympestrømper på! Og da, er 1 stk led klar!

 

IMG_0805.jpg

Passer rett inn gjør den og…

 

IMG_0806.jpg

Da alle leds er loddet og satt inn igjen, skal vi lodde hele stasen på kontrolleren igjen. Denne ganger bare for en test. Jeg skal lodde det av igjen, sette på mer krympestrømper og samle kablene slik at de ikke er i veien for noe. Jeg er slik at selv om man ikke ser det, skal det fremdeles være perfekt! Med andre ord en perfeksjonist…

 

IMG_0807.jpg

En bunt med ledninger som skal loddes på samme punkt.

 

 

IMG_0808.jpg

Loddet og klart!

 

IMG_0810.jpg

Jeg la på en sotningsfilm på en test plexi plate, for å se effekten. Jeg må si at dette så lovende ut! Bare at den ene leden nederst til venstre er litt slapp da.. Så her må vi bytte…

 

IMG_0811.jpg

Skrudde av lyset i rommet jeg, for å se bedre :)

 

IMG_0812.jpg

Enda ett bilde.

 

 

Panelmod 60% ferdig! Resten vil sannsynligvis bli gjort i morra!

 

 

 

Etter å ha testa detta, fant jeg ut at jeg ville prøve å legge sotningsfilm på sidevinduet. Jeg skal også bytte ut leds i viftene i sida, siden de er blå fra før av.

 

Hva syntes dere så langt?

 

 

 

Kommentarer tas i mot her!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...