Gå til innhold

Noen spørsmål om laptop-GPU'er


Anbefalte innlegg

Spørsmål nr.1: Er MXM det samme som PCI-E for laptops?

Spørsmål nr.2: Hvilke nettbutikker selger isåfall disse typene skjermkort for laptops(da henholdsvis 7900GS/GTX eller X1800XT)

Spørsmål nr.3: Er det uansett mulig å bytte ut et skjermkort, her i en dell 6400 fra x1400-kort til da et 7900/X1800, eller er det umulig pga. varme?

 

Håper dere skjønner sånn ca hva jeg mener.

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmål nr.1: Er MXM det samme som PCI-E for laptops?

Spørsmål nr.2: Hvilke nettbutikker selger isåfall disse typene skjermkort for laptops(da henholdsvis 7900GS/GTX eller X1800XT)

Spørsmål nr.3: Er det uansett mulig å bytte ut et skjermkort, her i en dell 6400 fra x1400-kort til da et 7900/X1800, eller er det umulig pga. varme?

 

Håper dere skjønner sånn ca hva jeg mener.

 

På forhånd takk! :)

6096309[/snapback]

 

 

Tror ikke det er mulig uten at jeg kan noe spesielt om emne.

Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent er det umulig å kjøpe GPU til bærbar som hyllevare / bestille fra nett. Ingen forretninger fører dette. Det er vanligvis veldig få kort som passer inn i samme PC -- maskinen må være laget for å passe til kortene. Så du kan nok bare oppgradere til andre kort som produsenten har lagt opp til at skal kunne brukes i maskinen, eller et kort som er fysisk svært likt. (f.eks. Go6800 --> Go7800 i Dell I9300) Dvs. at hvis du skal bytte, må du enten sende den inn til produsent hvis du ikke vil miste garanti. Du kan jo prøve å gjøre det selv, men da må du bytte kjøling +++ , så det er nok ikke så lett. Dessuten mister du nok garantien.

 

Konklusjon: slett ikke lett.

Lenke til kommentar
Hei!

 

1: Slik jeg har forstått det, så er det ikke det samme, men med MXM skal det være mulig å bytte.

3: Om du har det som valg på den modellen, så skal det gå.

 

Hilsen,

efikkan.

6098742[/snapback]

 

Man kan ikke velge det på Dell.no. :(

Og det kan sansynligvis ikke byttes i ettertid heller...

Lenke til kommentar

1. At kortet er betegnet MXM innebærer at det ikke er fast i hovedkortet, men at det er mulig å ta ut og erstatte med likedan eller annet kort. I praksis er det dog langt vanskligere enn ved stasjonære ettersom de store produsentene av bærbare ofte får kortet produsert med egen form ulik alle andre pordusenters. Slik er det bl.a. med Dell's GPU'er.

2. I forhold til Dell er det mulig å ringe support og be om å få kjøpe en ny GPU. Ellers har jeg sett at det selges GPU'er til Dell bærbare på e-bay. Du vil imidlertid ikke få kjøpt disse i en butikk.

3. Er veldig usikker på om det går an i ditt tilfelle. Om jeg skal gjette, ville jeg ha sagt nei. Tror du vil få problemer med både varme og plass. Men undersøk gjerne på notebookforums.com. Jeg er at slike spørmsål er et gjennomgangstema der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...