Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til å låse opp en port.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey!

Jeg må få låst opp en port i min router asap, men trenger litt hjelp fra dere som kan dette.

Jeg har en NGT 5mbit linje med en standard Netopia router. Jeg har også et trådløst nettverk gående på en 3Com trådløs router (denne).

Har noen spørsmål her;

#1: Må jeg ha statisk ip for å åpne en port som skal brukes til å laste opp store filer over lengre tid uten å avbryte sendinga? (bittorrent)

#2: Hvor er porten sannsynligvis "stengt"? Er det i NGTs router, i 3Coms trådløse router eller i windows egen firewall, eller flere steder?

#3: Finnes det noen guider for å åpne portene bestemt i disse routerene, eller en guide som tar for seg det hele generelt på en grei måte?

#4: Husker jeg gjrode det en gang og starta ved å manuelt legge inn DNS server ip'ene til NGT i nettverkskortet. Har noen NGTs DNS adresser her? Trenger jeg gjøre dette?

Tusen, tusen takk til de som hjelper meg med dette!

Trenger hjelp, vet ikke hva jeg skal gjøre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

#1: Må jeg ha statisk ip for å åpne en port som skal brukes til å laste opp store filer over lengre tid uten å avbryte sendinga? (bittorrent)

Nei

#2: Hvor er porten sannsynligvis "stengt"? Er det i NGTs router, i 3Coms trådløse router eller i windows egen firewall, eller flere steder?

I de to routerne

#3: Finnes det noen guider for å åpne portene bestemt i disse routerene, eller en guide som tar for seg det hele generelt på en grei måte?

ngtforum.net evt portforward.com

#4: Husker jeg gjrode det en gang og starta ved å manuelt legge inn DNS server ip'ene til NGT i nettverkskortet. Har noen NGTs DNS adresser her? Trenger jeg gjøre dette?

NGT DNS 217.13.4.24 og 217.13.7.140

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...