Gå til innhold

Sapphire Radeon X1800XT Ukens tilbud


Ronin

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som har noen erfaringer med dette Sapphire kortet? Hadde ikke tenkt å kjøpe meg nytt skjermkort før DX10 kommer men såg at dette var såpass billig hos Komplet i forhold til andre stender at jeg lurte på om jeg skulle kjøpe dette midlertidig.

 

Noen som har det?

 

Mvh.

Roy O.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg har HIS versjonen, men kan fortelle litt om mine opplevelser;

 

Kortet utvikler mye varme, og jeg har hatt litt varmeproblemer med det, med vannkjøling på. Dette er fordi jeg har en reserator, som er vifteløs. Jeg har nå satt en stillegående vifte på denne igjen, og har løst den case'n.

 

Bildekvaliteten er superb, og jeg er generelt veldig fornøyd med kortet! Ytelsen er ikke maks, men jeg kjører BF2 på høye innstillinger, og har mer enn nok fps.

Lenke til kommentar
Tja, jeg har HIS versjonen, men kan fortelle litt om mine opplevelser;

 

Kortet utvikler mye varme, og jeg har hatt litt varmeproblemer med det, med vannkjøling på. Dette er fordi jeg har en reserator, som er vifteløs. Jeg har nå satt en stillegående vifte på denne igjen, og har løst den case'n.

 

Bildekvaliteten er superb, og jeg er generelt veldig fornøyd med kortet! Ytelsen er ikke maks, men jeg kjører BF2 på høye innstillinger, og har mer enn nok fps.

6087032[/snapback]

 

Vel verdt 2495,- mao? Skal ha DX10 kort når det kommer uansett, men sitter med et Ati 9700Pro nå som har gjort jobben sin ;) Kan jo bare viftemodde x1800xt litt og putte den i HTPC senere :)

Lenke til kommentar

Være helt ærlig tror jeg jeg ville gått for 7900GT. Selv om kortet ikke har noe god kjøleløsning, utvikler det heller ikke i nærheten av så mye varme som X1800 XT. Bytter du kjøler på det vil du få ett kort med lavt støynivå og lite varmeutslipp. X1900 Gt (RX) er jeg mer usikker på men tror jeg ville gått for 7900 GT på bakgrunn av enormt klokkepotensiale

Lenke til kommentar
hva får det kortet i 3dmark05?

6087404[/snapback]

 

Se mer her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=508331&hl=

 

Jeg får over 10 000 3dmark05. Med tanke på støy så er nok ikke kortet førstevalg, men jeg har vannkjøling og kan overklokke kortet ganske kraftig.

 

X1800XT 512 er mye raskere enn 7900GT dersom du spiller med AA og AF, motsatt eller likt dersom du spiller uten. Les mer her:

 

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33853268

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...