Arve28 Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Har bestilt Linksys Trådløst Router SRX. Vil ikke at andre skal komme inn på nettet mitt. Er det kun kryptering man må gjøre, eller må man sperre nettet på en måte? Den stasjonære som jeg skal ha ledning til blir vel som før. Men skal ha på en HP 8231 koblet til. Hvordan gjøres dette? Hvordan kryptering er best å bruke. På en annen stasjonær skal jeg ha på en usb adapter. Er den bare å stikke inn. Kommer det da opp så jeg kan søke etter nettet? Hvordan vet jeg atdet er mitt nett jeg kobler til når det er 2-3 andre nett i nærheten?
sunnhetsmannen Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Dersom du hadde kikket 2 sekunder før du laget tråden hadde du sett Denne FAQ'en
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Kryptering er godt nok, bruk WPA. Er du paranoid så kan du legge inn mac-adresse for din PC slik at bare den får logge på USB pinnen har medfølgende software som du innstallerer før du stikker den i. Følg bruksanvisningen, søk opp router og legg inn kryptering. Du setter selv navn på nettverket i router, slik kjenner du det igjen. Lønner seg ikke å kalle det 'default' eller 'linksys' 6086757[/snapback]
Arve28 Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Skrevet 12. mai 2006 SpACEmaN Jeg har lest FAQ, men stod ikke riktig det jeg lurte på. I alle fall fant ikke jeg det så lett. For mange alternativer på kryptering. Vet ikke hvilken kryptering Linksys Trådløst Router SRX kan bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå