Pingvinen Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Hvordan bør jeg gå frem hvis jeg vil fikse et smiley-system som støtter mange smileys? Jeg hadde noe som virket før (tok seg av en og en smiley), men dette ble litt vanskeligere når jeg fikk ganske mange flere av dem. Er det noen som har et script som leser smiley-info fra f.eks en fil og setter dette i en array. Hvis noen vet hvordan jeg får dette i et array kan jeg sikkert fikse resten: smiley.txt ---------------------------------- smile.gif|:smile:|:-)| sad.gif|:sad:|:-(| o.s.v. o.s.v. ---------------------------------- Mvh Pingvinen
Magnus Holm Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 (endret) function smileyToArray($filnavn) { foreach (file($filnavn) as $linje) { $explode = explode("|", $linje, 2); $keys = explode("|", $explode[1]); $smiley = $explode[0]; foreach ($keys as $key) { $array[$key] = $smiley; } } return $array; } Skal retunere (Virker kun i PHP > 5.1.0): array { :smile: => smile.gif, :-) => smile.gif, => smile.gif } Kan sikkert få det til å bli sånn: array { smile.gif => array { :smile:, :-), } sad.gif => array { :sad:, :-(, } } Endret 11. mai 2006 av Judofyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå