Neshaug Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Synes det blir litt desperat når folk syter over mangelen på rumble i DS3. Nintendo sin Wavebird var en av de beste kontrollene forrige generasjon, og den hadde ikke rumble den heller. 6081814[/snapback] Men man kunne lett koble på en rumble som var diger og tung om man ville EDIT: Uff da.. tenkte på N64 kontrolleren.. Endret 11. mai 2006 av Neshaug
asdfteam Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Kanskje det blir mulig å koble 'gammel' Dualshock til PS3?
Norseman1968 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Tror folk tenker litt for kortsiktig, samt undervurderer appellen til MySingstar og Eyetoy. Hvis Sony er inne på en over 10-årsplan med Ps3, så blir salget de første årene ikke like viktige så lenge de greier å holde liv i Ps2 også. Ps3 er deres trojanske hest for blu-ray(++), og så lenge de holder prisen under andre blu-rayspillere og grafikken på nivå med med 360 så kan de vente et par år før de kjører på. Microsoft har derimot ikke vist seg like gjennomtenkt når det gjelder langsiktige planer. Xbox 1 var altfor dyr å produsere og i tillegg måtte lanseringsprisen kuttes langt ned fra det de egentlig ville. Planen var å kunne tjene penger etter 4 år tap, men den planen gikk i vasken og hele Xbox1 ble et tapsprosjekt. Så begynner de på 360 og sverger at den skal bli mer kostnadseffektiv. I siste sekund får de angst, legger til mer ram, og kutter ut HD-DVD, og sitter igjen med en konsoll som er dyrere enn de ville, uten annonsert utstyr, og i tillegg med en slags halveis bakoverkompatiblitet. Xbox1 støtten er så godt som forsvunnet. Så greier de ikke å produsere nok konsoller til launchen. Så annonserer de HD-DVD tillegg. Så annonserer de 360 som bråker mindre. Alt tyder på enn viss mangel av fungerende strategi. Ikke ett ord om hvor lenge de kommer til å støtte Xbox360 heller. Visst så er Microsoft sin strategi veldig imponerende akkurat nå, for de dynker allt de kommer over med penger, og bruker uendelige summer på eksklusive titler og annet. Men spørsmålet er om det holder i lengden. Personlig tror jeg Nintendo har den beste strategien. Mens både Sony og MS bruker spillemaskinene sine som trojanske hester for å ta over stuene til folk, så satser Nintendo på å bringe inn nye spillere til bransjen. Og før du vet ordet av det så kan det godt hende at Wii blir den essensielle spillemaskinen, mens Apple eller Toshiba eller noen finner opp maskinen som kontrollerer resten husets underholdning(Og Sony og MS blir stående på sidelinjen). My two cents. 6079158[/snapback] Gleder meg kjempemye til å betale 5000-6000 tusen for å synge karaoke (MySingstar) Endret 11. mai 2006 av superrune
Niskivara Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Gleder meg kjempemye til å betale 5000-6000 tusen for å synge karaoke (MySingstar) 6082070[/snapback] Gleder meg kjempemye til å lese et saklig innlegg. Blu-Ray, hard-disk, Mysingstar, og Eyetoy er digre pluss for veldig mange som ikke er interresert i spill i seg selv.
Mr. Bridger Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Gleder meg kjempemye til å lese et saklig innlegg. Blu-Ray, hard-disk, Mysingstar, og Eyetoy er digre pluss for veldig mange som ikke er interresert i spill i seg selv. Hvorfor skal de som bare digger Singstar bla opp flere tusen kroner for en ny konsoll når de kan spille Singstar på sin gamle PS2? Hvis Sony slutter å gi ut Singstar på PS2 til fordel for PS3 så spørs det hvor mange som blir med over.
Diffidentia Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Gleder meg kjempemye til å betale 5000-6000 tusen for å synge karaoke (MySingstar) 6082070[/snapback] Gleder meg kjempemye til å lese et saklig innlegg. Blu-Ray, hard-disk, Mysingstar, og Eyetoy er digre pluss for veldig mange som ikke er interresert i spill i seg selv. 6082113[/snapback] Joda, men hver for seg. Blu-Ray og HDD for de teknofile. MySingstar og EyeToy for de som ikke er "gamere". Tror ikke folk kommer til å løpe å kjøpe en PS3 på launch bare for å spille MySingstar/EyeToy. Tror heller ikke folk vil kjøpe PS3 på launch bare for Blu-Ray/HDD, selv om det nok er mer sannsynlig.
Mr. Bridger Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Tror heller ikke folk vil kjøpe PS3 på launch bare for Blu-Ray/HDD, selv om det nok er mer sannsynlig. Hvor mange som kjøper PS3 for Blu-Ray tror jeg kan bli litt avhengig av hvor mye den bråker. Jeg har Xbox360 og selv om jeg ikke syntes den bråker for mye til å være en spillkonsoll så bråker den for mye til å være en DVD spiller. Hvis PS3 også har litt viftestøy så spørs det hvor mange som kjøper den bare for Blu-Ray spillern. Edit: En annen ting kan være at selv om Sony taper penger på PS3 ved lansering så må det være mulig for andre firmaer og lansere stand alone blu-ray spillere til en god del under PS3 pris. Du trenger vel ikke en Cell prosessor, minnekort leser, harddisk, en rask grafikkprosessor og en fancy gyrohåndkontroll for å spille av en film. Endret 11. mai 2006 av Mr. Bridger
Norseman1968 Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Gleder meg kjempemye til å betale 5000-6000 tusen for å synge karaoke (MySingstar) 6082070[/snapback] Gleder meg kjempemye til å lese et saklig innlegg. Blu-Ray, hard-disk, Mysingstar, og Eyetoy er digre pluss for veldig mange som ikke er interresert i spill i seg selv. 6082113[/snapback] Jeg gleder meg også til å få spille Final Fantasy XIII, Gran Turismo 4 eller er det 5? Ridge Racer 7, Tekken 6, Virtua Fighter 5 og en hel drøss av rollespill med personer med stort hode, liten kropp og kjempe store øyne.
EssspeN Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 (endret) PS3 ligger nå på MPX.no.. Pris 7000 for 60giggen, 6000 for den "strippa versjonen" Dette er bare foreløbig pris og vil sikkert bli justert. http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?t=62...&visavdeling=35 Det er jo heeeeeeeeeeeelt sykt. Endret 11. mai 2006 av EssspeN
Mr. Bridger Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Prisen på MPX blir justert til markedspris senere. Det står i produktbeskrivelsen.
SteveVice Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Gleder meg kjempemye til å betale 5000-6000 tusen for å synge karaoke (MySingstar) 6082070[/snapback] Gleder meg kjempemye til å lese et saklig innlegg. Blu-Ray, hard-disk, Mysingstar, og Eyetoy er digre pluss for veldig mange som ikke er interresert i spill i seg selv. 6082113[/snapback] Folk som ikke er interresert i spill i seg selv er heller ikke interessert i å betale 6-7000 kr for å spille det du nevner. De som har kjøpt spillene du nevner Singstar/Eyetoy var folk som kjøpte når PS2'en var rundt en 2000 kr. Tror du "casual" gamers er så diehard fans av Eyetoy/Singstar at de gledelig betaler mer enn 3-dobbelt når de allerede har dette på PS2? Jeg tror ikke de kommer til å tjene så ekstremt mange kunder på disse to du nevner, før prisen går ned alvorlig.
Niskivara Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Gleder meg kjempemye til å betale 5000-6000 tusen for å synge karaoke (MySingstar) 6082070[/snapback] Gleder meg kjempemye til å lese et saklig innlegg. Blu-Ray, hard-disk, Mysingstar, og Eyetoy er digre pluss for veldig mange som ikke er interresert i spill i seg selv. 6082113[/snapback] Folk som ikke er interresert i spill i seg selv er heller ikke interessert i å betale 6-7000 kr for å spille det du nevner. De som har kjøpt spillene du nevner Singstar/Eyetoy var folk som kjøpte når PS2'en var rundt en 2000 kr. Tror du "casual" gamers er så diehard fans av Eyetoy/Singstar at de gledelig betaler mer enn 3-dobbelt når de allerede har dette på PS2? Jeg tror ikke de kommer til å tjene så ekstremt mange kunder på disse to du nevner, før prisen går ned alvorlig. 6086937[/snapback] De som har en skitdyr HDTV kan være interressert i få en blu-ray spiller til halve prisen til konkurrentene, og en blu-ray spiller som man kan bruke som karaokemaskin og TiVo i tillegg.
Dragon Hunter Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Gleder meg kjempemye til å betale 5000-6000 tusen for å synge karaoke (MySingstar) 6082070[/snapback] Gleder meg kjempemye til å lese et saklig innlegg. Blu-Ray, hard-disk, Mysingstar, og Eyetoy er digre pluss for veldig mange som ikke er interresert i spill i seg selv. 6082113[/snapback] Folk som ikke er interresert i spill i seg selv er heller ikke interessert i å betale 6-7000 kr for å spille det du nevner. De som har kjøpt spillene du nevner Singstar/Eyetoy var folk som kjøpte når PS2'en var rundt en 2000 kr. Tror du "casual" gamers er så diehard fans av Eyetoy/Singstar at de gledelig betaler mer enn 3-dobbelt når de allerede har dette på PS2? Jeg tror ikke de kommer til å tjene så ekstremt mange kunder på disse to du nevner, før prisen går ned alvorlig. 6086937[/snapback] Prisen kommer sannsynligvis til å gå kraftig ned ved release. Tror heller ikke at det blir billig med ekstern Blu-ray-stasjon til 360.
SteveVice Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Gleder meg kjempemye til å betale 5000-6000 tusen for å synge karaoke (MySingstar) 6082070[/snapback] Gleder meg kjempemye til å lese et saklig innlegg. Blu-Ray, hard-disk, Mysingstar, og Eyetoy er digre pluss for veldig mange som ikke er interresert i spill i seg selv. 6082113[/snapback] Folk som ikke er interresert i spill i seg selv er heller ikke interessert i å betale 6-7000 kr for å spille det du nevner. De som har kjøpt spillene du nevner Singstar/Eyetoy var folk som kjøpte når PS2'en var rundt en 2000 kr. Tror du "casual" gamers er så diehard fans av Eyetoy/Singstar at de gledelig betaler mer enn 3-dobbelt når de allerede har dette på PS2? Jeg tror ikke de kommer til å tjene så ekstremt mange kunder på disse to du nevner, før prisen går ned alvorlig. 6086937[/snapback] De som har en skitdyr HDTV kan være interressert i få en blu-ray spiller til halve prisen til konkurrentene, og en blu-ray spiller som man kan bruke som karaokemaskin og TiVo i tillegg. 6087005[/snapback] Er ikke det der TiVo opplegget forlengst tatt ut?
Niskivara Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Gleder meg kjempemye til å betale 5000-6000 tusen for å synge karaoke (MySingstar) 6082070[/snapback] Gleder meg kjempemye til å lese et saklig innlegg. Blu-Ray, hard-disk, Mysingstar, og Eyetoy er digre pluss for veldig mange som ikke er interresert i spill i seg selv. 6082113[/snapback] Folk som ikke er interresert i spill i seg selv er heller ikke interessert i å betale 6-7000 kr for å spille det du nevner. De som har kjøpt spillene du nevner Singstar/Eyetoy var folk som kjøpte når PS2'en var rundt en 2000 kr. Tror du "casual" gamers er så diehard fans av Eyetoy/Singstar at de gledelig betaler mer enn 3-dobbelt når de allerede har dette på PS2? Jeg tror ikke de kommer til å tjene så ekstremt mange kunder på disse to du nevner, før prisen går ned alvorlig. 6086937[/snapback] De som har en skitdyr HDTV kan være interressert i få en blu-ray spiller til halve prisen til konkurrentene, og en blu-ray spiller som man kan bruke som karaokemaskin og TiVo i tillegg. 6087005[/snapback] Er ikke det der TiVo opplegget forlengst tatt ut? 6087012[/snapback] Aner ikke. Men kommer de som har 6000 å bruke på en karaokemaskin til å bry seg med å sjekke?
Nico77 Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Sett på et forum på nettet at man kan bruke HDMI at deler av denne kan motta rene hd signaler. At den kan som input og muligens bruke som DVR (digital video recorder). Står og på HDMI offisiele side
SteveVice Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Gleder meg kjempemye til å betale 5000-6000 tusen for å synge karaoke (MySingstar) 6082070[/snapback] Gleder meg kjempemye til å lese et saklig innlegg. Blu-Ray, hard-disk, Mysingstar, og Eyetoy er digre pluss for veldig mange som ikke er interresert i spill i seg selv. 6082113[/snapback] Folk som ikke er interresert i spill i seg selv er heller ikke interessert i å betale 6-7000 kr for å spille det du nevner. De som har kjøpt spillene du nevner Singstar/Eyetoy var folk som kjøpte når PS2'en var rundt en 2000 kr. Tror du "casual" gamers er så diehard fans av Eyetoy/Singstar at de gledelig betaler mer enn 3-dobbelt når de allerede har dette på PS2? Jeg tror ikke de kommer til å tjene så ekstremt mange kunder på disse to du nevner, før prisen går ned alvorlig. 6086937[/snapback] Prisen kommer sannsynligvis til å gå kraftig ned ved release. Tror heller ikke at det blir billig med ekstern Blu-ray-stasjon til 360. 6087008[/snapback] På 360 vil det idet minste være valgfritt å kjøpe en.
SteveVice Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Sett på et forum på nettet at man kan bruke HDMI at deler av denne kan motta rene hd signaler. At den kan som input og muligens bruke som DVR (digital video recorder). Står og på HDMI offisiele side 6087054[/snapback] DVR er ihvertfall tatt ut.
Dinsdale Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 HV-DVD spilleren vil koste mellom 100 og 300$ iflg Moore.
Pricks Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 Helt forbannet enig.Hadde de bare stått litt på for grafikk også. Veldig mange her om synes at grafikk ikke er viktig. Jeg er en grafikk hore. Dette er fordi jeg synes grafikk kan være med på å heve opplevelsen betraktlig. Med tanke på at det ser flott ut og realisme. Kunne tenkt meg å sett Wii med 360/PS3 grafikk. 6079026[/snapback] Nå vil ikke Wii ha dårlig grafikk akkurat. Det er vel mest på HD-TV at man ser forskjell på Wii og de andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå