Gå til innhold

Ny "Oblivion-bærbar" til kompis (Haster!)


Anbefalte innlegg

En kompis skal ha seg bærbar, og det ganske snart.

Han er nødt til å ha den på mandag . Den bør takle Oblivion og en del nye spill. Pga hastverket kan han bl.a. ikke kjøpe fra Dell, men den berømte A6Ja ville vel vært midt i blinken. Men om den kan leveres til i tide er vel usikkert. :(

 

Helst vil han selv kjøpe den i en butikk. Ikke på nettet altså... Men hvis de garantert klarer å levere denne uken kan han nok overtales.

 

Den bør nok ha:

Minst 1gb ram.

15 eller 17" skjerm.

God prosessor.

Under 15000kr

Ikke minst skal han kunne spille Oblivion, så han må vel ha et greit grafikkort.

 

Han bor i Bergen.

Cluet blir vel en PC som kan fåes innen så kort tid med de specsene.

 

Men han blir nok svært takknemlig for all hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vært bort i et spill enda som ikke en bærbar takler så dette er bare fjås :roll:

 

Du bygger ditt utspill på (gammel teori)...

 

Fjås er det ikke... Såklart kan man spille på en bærbar men du må punge ut med mye mer en for en stasjonær maskin for å kunne drive et spill med tilfredstillende innstillinger, særlig et spill som oblivion. Grafikkort fks svakere på bærbar side en stasjonær

 

Testen under viser benchmarks med ulike "stasjonære" grafikkkort fra oblivion på en stasjonær PC, få FPS er det stort sett selv der. Har du sett spesifikasjonene til disse maskinene - du oppnår ikke i nærheten av noe slikt på en av dagens bærbaremaskiner når det gjelder ytelse

 

http://www.firingsquad.com/hardware/oblivi...mance/page2.asp

 

Et enkelt eksempel: Under er det "bærbare" high-end kortet i Asus maskinene. Finn specs til "high end" kortene over og sammenlign med og du ser forskjellen. Dette gjelder stort sett også flere av de andre komponentene.

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2632

 

Ja - Du kan spille på en bærbar. Nei - du kan IKKE komme nær den råe kraften til stasjonære maskiner. Er du Elderscrollspurist som forlanger eyecandy, gode innstillinger og mange FPS eier stasjonære bærbare uten tvil...:thumbdown:

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Om du vil spille oblivion med full grafikken så må du nok minst skaffe deg en netshop M570A eller dell xps1710 (problemet er at disse koster over 15.000,-), men du vil kunne kjøre det med ganske god grafikk på en pc med et X1600-kort :)

 

Dell xps1710 med 7900gtx go, matcher ca 7900GT for stasjonære så det er ikke så langt unna "topp" ytelse, men prisen er temmelig høy...

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Fjås er det ikke... Såklart kan man spille på en bærbar men du må punge ut med mye mer en for en stasjonær maskin for å kunne drive et spill med tilfredstillende innstillinger, særlig et spill som oblivion. Grafikkort fks svakere på bærbar side en stasjonær

 

 

Ja - Du kan spille på en bærbar. Nei - du kan IKKE komme nær den råe kraften til stasjonære maskiner. Er du Elderscrollspurist som forlanger eyecandy, gode innstillinger og mange FPS eier stasjonære bærbare uten tvil...:thumbdown:

 

Dette er jo gammelt nytt....

 

Tror nok de fleste vet dette, men når en kjøper en bærbar er det gjerne et spørsmål om plass, og de mobile egenskapene. Her kan ikke stasjonære PC'er kjempe mot de bærbare uansett.

Lenke til kommentar

Be han bestille seg en A6ja du(blir vel helst med ekspresspakke) :thumbup:

Denne vil han garantert kunne bestille oblivion med. Om ikke på ultra-high settings så vil det absolutt være brukbart å kjøre dette spillet.

*Edit* Ser det kan bli vanskelig, ettersom ingen har den på lager....

Endret av morgawr
Lenke til kommentar
Be han bestille seg en A6ja du(blir vel helst med ekspresspakke) :thumbup:

Denne vil han garantert kunne bestille oblivion med. Om ikke på ultra-high settings så vil det absolutt være brukbart å kjøre dette spillet.

*Edit* Ser det kan bli vanskelig, ettersom ingen har den på lager....

6080254[/snapback]

 

 

I den prisklassen er jeg enig i at Asus A6ja er det beste alternativet. Siden det haster kan han prøve å forhøre seg med butikker i Elkjøp kjeden. Mange av disse fører A6ja.

Lenke til kommentar

Asus A6ja kan nok drive Oblivion med OK settings og til prisen ser den jo meget gunstig ut. Jeg ville heller hatt en større bærejobb men, kan nok si at hvis jeg absolutt måtte gått for en bærbar så ville jeg nok kjøpt Asus'en eller en Dell bærbar. Har bla en eldre Inspiron og en nyere Latitiude, hadde også eldre Latitude "pensjonert etter MEGET lang og tro tjeneste" i husholdningen og bruker nesten daglig andre stasjonære dell maskiner, både bærbare og stasjonære. Må si at det ikke er annet en SVÆRT god kvalitet på alle Dell produktene jeg har vært borti. :thumbup:

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

http://forum.gamingsource.net/index.php?showtopic=18510

 

"I thought my system would have no trouble at all with this game.. boy was I mistaken. Here's my system config:

 

AND Athlon64 3800+ Venice @ 2.4GHz

2GB Corsair XMS Dual Channel DDR400

200GB Seagate SATA II HDD

512MB Radeon x1600 Pro

 

With this hw, I still only get around 20-40 fps, depending on the situation. I think I need to upgrade again to get the full enjoyment ^_^"

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe uventa det? x1600 er jo ikke det råeste på markedet akkurat..

 

Selv min 2gb ram, 2,2ghz athlon64, 7800GTX-256 - maskin klarer ikke det spillet med alt på. Man må vel fort opp i en X1900 eller 7900GTX evt crossfire/SLi for å ha det på absolutt maks uten noen form for lag..

 

Ontopic: Jeg kjører Oblivion greit nok på min A6Ja. Blir riktig nok ikke like mye eyecandy som på tidligere nevnte maskin men det ser bra ut og er helt spillbart. Har 1,5gb ram i A6'en min btw.

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar

Oppdatering:

 

Min venn har nå fått tak i en data han kan låne til det han skulle på mandag.

 

Han har nesten bestemt seg for å gå for en Dell XPS M1710. Den billigste til 16500kr.

Denne takler vel Oblivion bra? Den har skjermkortet XPS 256MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GS.

 

Han er imidlertid ikke nødvendigvis nødt til å ha alt på topp, men det bør kunne kjøre skikkelig.

 

Videre takker han for alle svar.

Lenke til kommentar
yter ca som et 7800GT for stasjonære, helt ok å spille oblivion på, bare han styrer unna høye oppløsninger med AA :)

6084611[/snapback]

 

 

Scorer ikke 7900gs 75% av 7900gtx?

6085216[/snapback]

 

Jo, sånn ca, men 7900GTX go yter ca som 7900GT i desktopversjon da go-varianten er lavere klokket, det samme gjelder 7900GS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...