Gå til innhold

TES: Elendige evner i kamp ...


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er tyv klasse 4 og synes jeg er elendig til å sloss. Det eneste jeg greier å sloss mot er rotter - alt annet krever ufattelig med saves og feiling og prøving. Skyldes dette:

 

1. Spill er ikke noe for meg

2. Tyv er ikke en egnet klasse for slossing

3. Det skal være vanskelig å sloss i Oblivion

 

Noen synspunkter? Til vanlig spiller jeg BF2 og må ærlig innrømme at jeg savner de våpna der :dontgetit:

 

muthe

Endret av Wintermuthe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du bruker som våpen da? Et blade av noe slag, og ei bue vil vel helst fungere best. Om du i tillegg har mye på sneak kan du jo få inn en 3x bonus med bua di, før du setter et par piler ekstra i djevelskapen, og deretter knivstikker den et par ganger i magan. Da skulle saken være biff.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg er tyv klasse 4 og synes jeg er elendig til å sloss. Det eneste jeg greier å sloss mot er rotter - alt annet krever ufattelig med saves og feiling og prøving. Skyldes dette:

 

1. Spill er ikke noe for meg

2. Tyv er ikke en egnet klasse for slossing

3. Det skal være vanskelig å sloss i Oblivion

 

Noen synspunkter? Til vanlig spiller jeg BF2 og må ærlig innrømme at jeg savner de våpna der  :dontgetit:

 

muthe

6075919[/snapback]

 

Bare få deg et noenlunde godt sverd og raid grotter og gamle slott.

 

Det er veldig effektiv trening hvis du er i lav level.

 

Hvis du er rik er det lurt å oppsøke fighters guilds for å få trening i blade eller blunt fra personene der. :yes:

Lenke til kommentar

Det kreves en tilvenning, men det behøver ikke å bety at spillet ikke er noe for deg. Fokuser på våpentypen du liker best å bruke, lær deg å lage potions (særlig viktig er f.eks. Restore Health, Strong Healing, Silence (sistnevnte gjør at f.eks. Conjurers og Goblin Shamans ikke kan bruke magi en stund, hvilket gjør dem stort sett forsvarsløse), Shield, Feather og andre typer. Jeg husker ikke hva slags type magi Shield bruker (Alteration?), men det kan hjelpe deg godt i kamper.

 

Husk også at du kan enchante våpen, armour og smykker når du enten har blitt fullverdig medlem av mages guild, eller kjøpt wizard tower (hvor du også kan enchante ting når du har oppgradert det). Enchantede våpen gjør mye mer skade, og bruker du poison og critical attack på toppen av det, vil du lure på hvordan du klarte deg før.. :)

Lenke til kommentar

OK - mange gode tips her! Takker for svar og skal både prøve mer bue samt å enchante våpen. Jeg bruker en slags klubbe per i dag da denne er noen lunde effektiv, sverd synes jeg gjør dårlig med skade og jeg må i tillegg bruke ett-hånds våpen slik at jeg kan bruke skjold til beskyttelse.

 

Men jeg skal i alle fall prøve litt bue / løpe kombinasjons så får vi se.

 

mvh.

muthe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...