Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt trådløst nettverk etter MAC-filtrering


Anbefalte innlegg

Etter at jeg konfronterte huseieren min om at han kanskje burde sikre det trådløse nettverket ettersom nettverket plutselig skiftet navn til U_q0t_0wn3d_-_n00b (og et lite tips om at det kunne være en ide å skifte til et egendefinert passord på routeren), så la huseieren min inn Mac-filtrering i routeren og la inn min fysiske adresse der slik at jeg også skulle få komme meg på internett.

 

Det fungerer forsåvidt, eneste problemet er at det ser ut til at maskinen min kobler seg av og på nettverket i et sett. Dette var ikke et problem før han la inn mac-filter og det har heller ikke vært noe problem på andre trådløse nettverk.

Når jeg ser vanlige sider er ikke dette et stort problem, det fungerer som regel bare ved å ta "reload" av siden, så blir den lastet ned igjen. Det fører imidlertid til at jeg ikke kan komme meg inn på nettbanken min og at det å sjekke mailen min tar uendelig lang tid med gjentatte reload's.

 

Fra før hadde jeg satt maskinen til å motta IP-adresse automatisk, men jeg har nå prøvd å sette den til å være f.eks 192.168.1.105. Kan det stemme at den foretrukkede DNS-serveren skal ha samme adresse adresse som standard gateway (her 192.168.2.1)? Siden jeg ikke har hørt noe fra huseieren min, så går jeg ut ifra at nettet hans fungerer utmerket, altså skulle en tro at det var noe med mine instillinger som gjør at jeg får problemer.

 

Den trådløse routeren er en SMC av et eller annet slag, ser for meg at det er en Barricade-modell, men jeg har ikke peiling på hvilket ADSL-modem han har. Eneste jeg vet er at han har BKK-abonnement.

 

Håper at noen der ute har mer peiling på trådløse nettverk enn meg (det vil vel gjelde flertallet på dette forumet vil jeg tro) og at de har lyst til å hjelpe meg med dette problemet. Vil i såfall være evig takknemmelig, og brukeren(e) skal få høy status hos meg, noe som jeg regner med er særdeles ettertraktet.

 

Rune

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret. Når det gjelder WEP/WPA og hvorfor ikke det ble valgt, så må du nesten spørre huseieren min.

 

Jeg kommer forresten på nett, det er bare så vannvittig ustabilt. Den DNS-adressen jeg hadde tastet (192.168.2.1), var den jeg fant når jeg tok ipconfig/all.

 

Nå er han forresten et eller annet sted ute i Nordsjøen og jeg vet ikke når han kommer tilbake. Frustrerende å trykke på Stop/Reload hele tiden! Sitter og river meg i håret, noe som jeg virkelig ikke burde gjøre siden det er ganske lite igjen fra før.

 

Rune

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...