KRS1507 Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Hei Jeg har et HTML skjema som skal legges inn i en database. Problemet er at skjemaet skal ligge på to forskjellige sider. Slik at brukeren skal først klikke en radio button-skrive noen ord-og trykke på "neste". Da blir han vidreført til en side der han skal fylle inn kontaktinfo og trykke på submit for å legge alt inn i databasen. Så hvordan henter/sender jeg informasjonen fra første siden for å så ha den klar og legge den inn i databasen på andre siden? Håper det er noen som tar seg tiden til å hjelpe meg eller kanskje sende meg til en relevant tråd. På forhand takk!
trondes Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Enten ved hjelp av SESSION eller ved hjelp av <input type="hidden" name="" value=""> tagen.
uranus Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Kunne vel sendt videre f.eks brukernavn så kjørt den mot databasen på den neste siden og hentet ut det du skal?
KRS1507 Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 ok, jeg glemte kanskje å fortelle at mine programeringskunnskaper er ganske begrensede, så jeg ble ikke så mye smartere. Men her er jeg nå: ved å bruke action=get på skjemaet får jeg sendt dataen gjennom URL'en, til side nummer to. og det funker. Men da er spørsmålet; hvordan får jeg "hentet" den informasjonen ut av URL'en og inn i PHP programmet som skal sende alt til databasen? Jeg har prøvd å bruke hidden fields uten særlig hell, og begynner å lure på om jeg i det hele tatt er inne på riktig spor.
Knebba Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 (endret) <input type="hidden" value="<?php echo $_GET['variabel']; ?>" name="variabel"> men husk å sjekk alt du henter via $_GET med htmlspecialchars eller no lignende. Endret 8. mai 2006 av kennteh
KRS1507 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 <input type="hidden" value="<?php echo $_GET['variabel']; ?>" name="variabel"> men husk å sjekk alt du henter via $_GET med htmlspecialchars eller no lignende. 6063170[/snapback] DA funker alt som det skal. Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå