Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en IPOD video 30GB og en camera connector, men jeg klarer ikke å få overført bildene fra mitt Cannon 350D til IPOD'en.

 

Jeg har forstått det slik at IPOD og Canon 350D skulle gå greitt så mitt spm er:

 

Er det noen som har noen formening om hva jeg gjør galt?

 

Minnebrikken i kameraet er ett Kingston

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Slet med samme problemet jeg også en stund og hadde nesten gitt opp. Men da jeg forandret kommunikasjonsmetoden i kameraet til utskrift/PTP så funket det veldig fint. Er nå veldig fornøyd med hvordan det virker og har hatt mye bruk for den.

Har en iPod video 60 gb og 350d.

:thumbup:

 

Edit:

Dock trenger man ikke bruke. Holder med vanlig kabel. Hadde vell ikke funket med camera connector og dock uansett?

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar
Jeg bruker min 30GB iPOD Video med Nikon D70.. Funker som bare det :) Kobler video connectoren til ipoden uten dock eller noe.. Kameraet står på Mass Storage hvis jeg ikke husker feil.. Kanskje det er noe gale med USB kabelen din?

6067836[/snapback]

 

Hei. Jeg har D70 og bestilte meg nettopp en Ipod Video 30GB. Betyr det at jeg kan overføre bildene fra kameraet rett til Ipoden uten noe ekstrautstyr?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har D70 og bestilte meg nettopp en Ipod Video 30GB. Betyr det at jeg kan overføre bildene fra kameraet rett til Ipoden uten noe ekstrautstyr?

6070250[/snapback]

 

Nei du trenger Ipod camera connector som du blant annet finner på apple sine sider til ca 250- 300 kroner...

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldingene, men problemet var enklere enn som så.

 

Min IPOD hadde software datert 10.01.06, når jeg lastet ned nyeste versjon fra 23.03.06 så funket det som bare juling. Måtte forresten ha kameraet på PTP.

 

Nå har jeg fått en ny utfordring....

 

Jeg har mange bilder på IPODen men jeg klarer jeg ikke å få de over på PC'en.

Når jeg klikker på IPOD iconet på desktopen så viser den kun at jeg har sanger inne på IPODen og ingen bilder. Det samme skjer hvis jeg går via My Computer.

 

Noen ideer her?

Lenke til kommentar
Takker for tilbakemeldingene, men problemet var enklere enn som så.

 

Min IPOD hadde software datert 10.01.06, når jeg lastet ned nyeste versjon fra 23.03.06 så funket det som bare juling. Måtte forresten ha kameraet på PTP.

 

Nå har jeg fått en ny utfordring....

 

Jeg har mange bilder på IPODen men jeg klarer jeg ikke å få de over på PC'en.

Når jeg klikker på IPOD iconet på desktopen så viser den kun at jeg har sanger inne på IPODen og ingen bilder. Det samme skjer hvis jeg går via My Computer.

 

Noen ideer her?

6074847[/snapback]

 

Her bruker jeg det samma programmet som jeg laster ned bilder fra 350d`en.

Altså Camera Window. Bildene finner du i en mappe uansett på ipoden som jeg ikke helt husker hva heter. Det kan være du må gjøre det slik at du kan se skjulte filer og mapper. Men det skal uansett ikke være noe problem...

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...