Gå til innhold

Noen som har testet Redhat 8.0 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke mye forskjell fra 7.3 (versjonen før)..

Men RedHat har en egen vindushåndterer, det er nytt.

Og det ses tydligvis på som så stort av de går ifra 7.3 til 8.0! Ellers er det kanske standars pakke oppdateringer.. Ny Apache og litt diverse annet..

 

Men det er ingen innebygd MP3 støtte i 8.0, bare open source formatet Ogg (som er minst like bra), last ned det som egen pakke å installer!

 

Sjekk sia , http://www.redhat.com

Lenke til kommentar

Eg oppgraderte fra RedHat 7.3 til 8.0 og etter oppgraderingen så vil ikkje nettet virka. Klara ikkje å finna ut feilen. Vurderer å installera på nytt(ikkje oppgradering). Måtte gå tilbake til gamle windows får å bruka internett. Og meiner du at xmms ikkje har støtte for mp3 i 8.0? Eg skulle spela av mp3-filer og fekk dette ikkje til. Har brukt redhat siden versjon 6.1 og det har alltid virka før. Merkeleg, nytt er ikkje alltid bedre.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-05 00:04, skrev pcguru:


Og meiner du at xmms ikkje har støtte for mp3 i 8.0? Eg skulle spela av mp3-filer og fekk dette ikkje til. Har brukt redhat siden versjon 6.1 og det har alltid virka før. Merkeleg, nytt er ikkje alltid bedre.


Nå har jeg ikke testa RH 8.0 ennå, men hvis det stemmer at det ikke følger med noe som helst program for å spille av mp3 så er det nok ikke RedHat's skyld. Problemet er at kjeltringene i Fraunhofer etellerannet har patent og krever lisens-penger for formatet. Det sier seg selv at RedHat ikke kan gå med på noe slikt, både av prinsipielle grunner og fordi distroen kan lastes ned gratis fra nett.

 

Det er uansett ikke noe stort problem siden du kan laste nødvendig software fra nettet for å få mp3-støtte. Eller enda bedre, bruk Ogg hvis du har anledning :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


abrj skrev (2002-10-06 09:16):

Hvordan er RedHat 8.0 å installere? Må du skrive inn en haug med kommandoer(pain in the ass) eller er det bare å slenge cd'en i og kjøre?



Mer eller mindre bare å slenge i cd'en. Eneste "problemet" er partisjoneringen, det fins automatisk partisjonering, men den har en tendens til å lage litt rart oppsett.

 

Du kan også få problemer dersom du har noe sær maskinvare, men da skal det være ganske spesielt.

 

Du skal ikke trenge å skrive noen kommandoer i det hele tatt, men litt museklikking blir det. Er omtrent like vanskelig å installere som MSwindows

Lenke til kommentar

En ting til. Dersom du har nvidia skjermkort kan du få litt problemer. Nvidia har enda ikke sluppet drivere som passer med linux-kjernen som følger med i redhat 8.0.(linux-kjernen er kompilert med gcc 3.2, mens nvidia-driverne er kompilert med gcc 2.x.) Jeg ente opp med å kompilere ny kjerne. Nvidia kommer sikkert med nye drivere snart.

 

Du vil uansett få ting til å virke, men skjermkortdriverne som følger med støtter ikke hardware-akselerasjon.

Lenke til kommentar

gnome 2 i kombinsajon med den nye fontmanageren til Xserver gjore virkelig utslaget! Jeg har aldri sett så feite fonter på en linuxboks noensinne. Jeg vil strekke meg så langt og si at de danker i fontantialiasing i windows. Nå trengs det bare en nettleser som gjengir typene på skjermen like pent. Det vil vært prikken over i'en for meg. Mozilla har blitt bedre, men det gjenstår en god del. Jeg gleder meg til den dagen det problemet er løst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

KONGE!! Det er alt jeg kan si om det enda.

Men noe jeg kicker på er fortsatt de sure fontene i mozilla :sad: Det er bare å laste ned noen nye

 

Ellers helt topp.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg savner er en multimediaplayer som tar de viktigste filmformatene. Jeg er ikke så veldig begeistra for Xine. Jeh har prøvd å finne alternativer, men filjungelen er stor og uoversiktlig. Er det noen som vet om et GODT alternativ? Fortrinnsvis et program som fungere innefor ETT vindu og ikke separate vinduer for framvisning og "knapper" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...