Gå til innhold

Petter + lagt til en annen kar


Anbefalte innlegg

I går formiddag traff jeg Petter på verandaen. Hele natten hadde han spunnet sitt nett som var 1/2 m langt og 20 cm høyt. Traff tydelig dårlig med stedet, for han satt der alene og ventet på byttet som ikke kom.

 

Petter er kun 3 mm lang, og bildene er ikke beskjært. Prøvde først med et macroobjektiv, men forstørrelsen ble ikke stor nok.

 

Bildene er tatt med Nikon D70, Nikon 28 mm reversert, ISO 400 og 640. Manuelle innstillinger hele veien. Si hva dere synes. :hmm:

post-88793-1146991561_thumb.jpg

post-88793-1146991577_thumb.jpg

Endret av dhjerp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så ikke sett diskusjonen i gang. :p

 

Jeg likte det første, selv om det ble LITT liten dybdeskarphet her. Vet ikke hvor mye du har å gå på  her, denne karen er åpenbart liten.

6065536[/snapback]

jeg syntes det var nr 1 som var kulest jeg og, men det med dybdeskarpheten syntes jeg er bare rått, ser ut som det er et slags klistremerke, genialt

Lenke til kommentar
lat oss ikke begynne macro diskusjonen, men dette er ikke et macrobilde, men et nærbilde, macro skal være like stort på bilde som i virkeligheten

6065503[/snapback]

 

Vel, slik jeg definerer macro er dette absolutt i den klassen. Den er vesentlig mer forstørret enn 1.1.

 

Prøvde først med 1:1 objektiv men byttet til reversert 28 mm. Igjen, kroppen på denne er kun 3 mm lang og bildet er ikke beskjært i ettertid. Stor utfordring med så liten dybdeskarphet jeg fikk her..........

 

Ellers takk for kommentarer. :thumbup:

 

Edit; dersom det er korsedderkopp var den nok noe større da den skal være fra 4 mm. Mener et reversert 28 gir ca 15 mm på den lengste siden, sånn ca 2,5:1

Endret av dhjerp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...