Gå til innhold

Problemer med R9700 pro.. hjelp!


Sikmu

Anbefalte innlegg

Har problemer med Skjermkortet mitt (ATI Radeon 9700 pro). Maskinen låser seg i Mafia. Opplevde først at bildet "fryste", neste gangen jeg prøvde så ble skjermen helt svart. Har samme problemet i 3d mark... har ikke prøvd noen andre spill ( i og med at jeg nettop fikk maskinen).

 

Alle svar er MER enn velkommen!

 

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde akkurat samme problemer som deg og ble til slutt nødt til å sende tilbake Radeon 9700 kortet til Quad :sad: PC'n fungerte helt stabilt i 2D, men straks jeg skulle spille 3D-spill eller kjøre en 3D benchmark, krasjet PC'n. Enten frøs bildet eller så ble skjermen svart (altså mistet video signalet)

 

Da jeg leverte tilbake kortet var den nyeste BIOSen til A7V8X 1007.01. I går kom det ut en ny BIOS igjen (1007.08). Du kan prøve den og se om det hjelper:

 

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Soc...lo_KT400/A7V8X/

 

_________________

Lian Li PC-65

Asus A7V8X KT400 rev 1.4

AthlonXP 2000+, MIST Silent Twin

Hercules Radeon 8500LE, 128MB @ 310/280

Corsair 512MB XMS3200, cas2

IBM Deskstar 120gxp, 80GB

Sound Blaster Audigy

Eizo L565 17" LCD

++

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-10-04 15:49 ]

Lenke til kommentar

Spørs om det ikke er bare å begynne å lete etter patch, eller vente på BIOS updates

 

Utdrag fra; "GroundZero" http://www.gzplanet.com/search.php?keyword=radeon

 

Since receiving our Sapphire Radeon 9700 graphics card a couple of days ago during testing we have been experiencing a few strange problems such as continuous system reboots and programs and games crashing back to Windows desktop when used on all SiS 648, VIA KT400 and P4X400 based motherboards with AGP 8X support operational which we currently have testing.

Lenke til kommentar

Ville bare informere om at jeg har fått det til å virke:) :smile: :smile:

 

Jeg oppdaterte BIOSN til nyeste (1007.008) versjon.

La inn Rage3d Tweak, De nyeste VIA 4in1 driverne..

 

OG satte opp AGP spenningen til 1.6V!

 

Tror det var AGP spenningen som gjorde susen!

Nå funker det helt glimrende, stabilt som bare det:)

Lenke til kommentar

Hyggelig å høre at du fikk det til å fungere. Tror kanskje jeg kjøper et nytt ATI Radeon 9700 skjermkort hvis det er den nye BIOS'en som fixet problemene dine.

 

Kan du ikke senke AGP volten til 1.5 for å se om PC'n fortsatt fungerer bra? Da er det nemlig stor sjanse for at det var den nye 1007.08 BIOS filen som fixet problemene på A7V8X.

 

Nå er det forresten kommet 1007 Final BIOS, hvis du vil oppdatere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...