Gå til innhold

Forenklet cmd under utvikling. Lyst til å hjelpe?

Anbefalte innlegg

Anything (foreløpig navn)

Jeg har holdt på med ett program en stund nå, å jeg skal gå igang med Version 2, men siden dette tar så lang tid, så tenkte jeg at noen andre ville hjelpe litt til.

Programmet er OpenSource og heter Anything! Jeg og en kompis av meg har store planer for dette programmet.

---

Programmet erkomandolinje-basert og ganske enkelt satt opp

ved førstegangs bruk søker det gjennom program files mappen (mulighet for egendefinerte mapper). og lister opp alle applikasjoner den finner i feks 3 "sub-directorys" Dette kan du også bestemme selv.

Så kan du skrive i consollen det programmet du ønsker å kjøre, og trykke enter\ for å starte. Dette kan eliminere Start-menyen, og du kan også søke opp dokumenter med t også.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Funksjoner:

* Start hvilket som helst exe/doc/txt/pdf, som er lagt i indexen.

*Programmet skjuler seg selv når du starter en exe/doc/txt/pdf etc.

*Hent opp Anything ved å bruke Windows-tasten + Space

*lukk den med ESC

* Legg "keywords" til på valgte filer, slik at du enklere kan søke opp flere av samme type (feks Mozilla,Opera,IE og netscape kan ha keyword "browser")

Endre Navn på valgt fil (kun for programmet! Endrer ikke Selve navnet!)

*Reload. Om du har gjort endringer i Søke-Configen. Kan du enkelt refreshe Ved å skrive !reload på Kommandolinja

*Det er Borderless

* Du kan bruke Transparency (skriv !trans <30-255> 30 er nesten usynlig)

----------------------------------------------------------------------------------------------

Nye funksjoner. (Som jeg trenger hjelp til.)

* Mulighet for "custom colors" (Egendefinert farge på interface)

* Mulighet for "custom background" (Egendefinert bakgrunn)

* Mp3 Search (noe omfattende, men det som er planen er mulighet for "fjernstyring av playlisten til Foobar,Winamp,WMA Osv) Dette trenger jeg virkelig hjelp til!

Da også funksjoner som Que, playlists og idv3tag støtte.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

En annen sak som da hadde vært nyttig er mulighet for "Multiple consollwindows" feks bytte mellom vinduene med F1,F2 osv Så man kan ha Playlist i ett og Programsøk i et annet.

Dette er noen av ideene jeg har. Jeg kommer til å gi Betaen til noen som er seriøs, og som er villige til å hjelpe til. Det kommer også til å bli opprettet en side for programmet, som jeg trenger admins og moderatorer etterhvert. Men dette er senere.

Det jeg ønsker nå er ideer og tips fra publikum. før jeg slipper den for folk.

Noe annet jeg har tenkt på er muligheten for enkel browsing for bilder(thumbnails),irc client, pluginstøtte og mp3spiller integrert. men dette må komme senere. Når noen tar seg en titt på TODO'en.

Om noen ønsker screenshots eller visningsvideo så pm meg smile.gif

Jeg tenkte jeg skulle vente til jeg hadde fått playlist-supporten inn. men jeg har ikke sett meg tid til dette(Men jeg vil ha det ferdig)

======================================================

Å jeg håper andre får lysten på utvikling av dette programmet smile.gif

Så kom med tips smile.gif

På forhånd takk!

Mvh Lateoland

(e) Jeg programmerer i Visual Basic 6.0

Endret av LateOland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva kjøringen av MP3-filer angår, kan du jo alltids eksekvere de enkelte MP3-filer med ShellExecute.

Ellers er ídeen ikke så dum, da cmd.exe/run begrenser seg til automatisk søking i visse mapper gitt i PATH-variabelen. Da det er upraktisk å legge inn mappene til alle programmene en har installert, kan det være jo være nyttig med et slikt program.

Lenke til kommentar

Takk for reply! Dette er noe jeg har gjort for å øve meg i vb, kan hende det finnes lignende programmer, men det tenker jeg ikke på, det er funksjoner og brukervennlighet som står høyest på min liste, Så jeg føler at det blir litt dumt å kritisere programutviklingen, men takk for kritikk.

Jeg har laget en TODO som sagt, Men jeg har ikke skrevet noe "standard" TODO. Men den kan dere finne her, så kansje dere får litt mere innblikk i hva som skal gjøres :)

Håper noen tar seg tid til å hjelpe :)

TODO.txt

readme.txt

Endret av LateOland
Lenke til kommentar
Minner jo veldig om 'cmd' for Windows, og de x-antall terminalene for *nix... aterm, eterm, xterm, konsole, gnome-terminal, osv., osv. I tillegg til at man der også har muligheter for å skripte. Så, hva er poenget med programmet?

6054158[/snapback]

Leste du teksten før du skrev?

Så kan du skrive i consollen det programmet du ønsker å kjøre, og trykke enter\ for å starte. Dette kan eliminere Start-menyen, og du kan også søke opp dokumenter med t også.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...