Gå til innhold

Hvordan skal man demontere en SE K700i ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal forsøke å bytte et knust display på en K700i.

Første problem er å få demontert telefonen. Frontdekslet på telefonen løsner helt fint nede og langs sidene, men henger liksom fast i toppen. Jeg har forsøkt både å dytte og dra, men det vil ikke løsne. Jeg tør ikke være for hardhendt heller.

 

Er det noen speselle triks jeg må benytte får å få løsnet dekslet?

 

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg skal forsøke å bytte et knust display på en K700i.

Første problem er å få demontert telefonen. Frontdekslet på telefonen løsner helt fint nede og langs sidene, men henger liksom fast i toppen. Jeg har forsøkt både å dytte og dra, men det vil ikke løsne. Jeg tør ikke være for hardhendt heller.

 

Er det noen speselle triks jeg må benytte får å få løsnet dekslet?

 

 

Mvh

6048436[/snapback]

 

Helt øverst bøyer du dekslet opp så langt som mulig og stikker ett flatt skrujern under, og da bare presser du ett og ett hjørne løst med skrujernet. Dekslet går ikke i stykker, men du kan prøve å bruke en form for beskyttelse for det kan bli en liten "bulk" etter skrujernet. Da du har fått løst dekslet må du ha et Torx-jern nr. T& for å få skrudd løst metallplata. Si ifra hvis du har problemer :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk viper_venom, det hjalp. :)

 

Jeg fant ut at det var lurt å bøye minst mulig på dekslet, bare nok til at jeg fikk noe i mellom for å bryte med (jeg brukte et meget tynt plastdeksel), og begge hjørnene på toppen løsnet lett.

 

Videre prosedyre, for de som måtte være interessert:

 

1. Skru løs metalldekslet, det er festet med 4 Torx-skruer, størrelse T-6.

2. Ta av metalldekslet, det henger fast i et plastklips på hver side.

3. Ledningene til skjerm og/eller tastatur løsnes slik:

- a. Vipp opp den lille metallhendelen på printplata der hvor ledningene er festet.

- b. Trekk ut ledningene. Om nødvendig skyv den sorte/grå strammeklossen under ledningene litt bakover.

4. Kablene til bryterne på siden løsnes ved å vippe opp de brune festebøylene på printplata.

5. Kabelen til kamera er festet med "støpsel-kontakt" bak. Denne lirkes bare av.

6. Deksel til kamera tas av ved å løsne låsepinnene på siden, vippe litt opp, og skyve mot toppen.

 

Lykke til alle "reparatører" :thumbup:

 

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...