Tullen007 Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har laget et script som tracker ip-adressen og hvilken sider den har besøkt, men jeg ønsker også å lagre informasjonen om nettleser og hvor vedkommene kom fra. <?php require($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/config/db.php"); $denne_siden = $_SERVER['PHP_SELF']; $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $browser = ?????; $hvor = ??????; $forslag_1 = ???; // osv. $dato = time(); $sql = "INSERT INTO tracker (sider, ip-addr, dato-kl) VALUES ('$denne_siden', '$ip', '$dato')"; mysql_query($sql, $db) or die ("Kunne ikke lagre info"); ?> Eventuelt flere ting jeg kan tracke. Det er bare å komme med forslag Håper noen kan ihvetfall hjelpe meg med browsern og hvor. Takk.
Dr3as Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 $UserAgent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; Denne gir det browser etc $host = gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']); Denne prøver en lookup på ip'n for å finne hostnamet
eivind_82 Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Her har du full oversikt: http://www.php.net/manual/en/reserved.vari...ariables.server
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå