slimer Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Hei. Jeg lager en side hvor jeg skal laste opp en fil, et bilde eller PDf og det ejg trenger er å finne ut hvor stor denne bilden er i pixels. dette er koden jeg bruker for å laste opp filen. jeg bruker asp.net 2.0 og C# <script runat="server"> protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e) { if (FileUpload1.HasFile) try { FileUpload1.SaveAs("C:\\Uploads\\" + FileUpload1.FileName); Label1.Text = "File name: " + FileUpload1.PostedFile.FileName + "<br>" + FileUpload1.PostedFile.ContentLength + " kb<br>" + "Content type: " + FileUpload1.PostedFile.ContentType; } catch (Exception ex) { Label1.Text = "ERROR: " + ex.Message.ToString(); } else { Label1.Text = "You have not specified a file."; } } </script> <script runat="server"> </script> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" > <head id="Head1" runat="server"> <title>Upload Files</title> </head> <body> <form id="form1" runat="server"> <div> <asp:FileUpload ID="FileUpload1" runat="server" /><br /> <br /> <asp:Button ID="Button1" runat="server" OnClick="Button1_Click" Text="Upload File" /> <br /> <br /> <asp:Label ID="Label1" runat="server"></asp:Label></div> </form> </body> </html> Er det noen som kan hjelpe med hvordan få tak i størrelsen på filen?
Manfred Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Hva med å åpne fila som et Image-objekt? ...og så kan du få lov til å lese litt MSDN
OveM Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 (endret) Hva med Dim oImage As System.Drawing.Image oImage.Height oImage.Width ? mvh OveM Endret 4. mai 2006 av OveM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå