Gå til innhold

Hidden & Dangerous 2...kommer det i mai eller aldri?


Anbefalte innlegg

Det ser ut som alle (meg inkludert) har glemt H&D2 midt oppe i alle andre WWII games det siste året (RtCW, MOH:AA, BF1942).

Men nå begynner det å dra ut synes jeg. Så jeg begynte å snuse rundt på alle sites jeg fant om H&D2 (inkludert alle offisielle Take2, Illusion, osv. og fansites).

Det er ikke lett å finne ut noe særlig om det dessverre :sad:

 

Det jeg har funnet ut er:

-På slutten av 2001 mistet H&D2 både sin lead designer og lead AI programmerer. Dette forskjøv spillet mye!

-Det er rykter om at så fort Mafia var ute, skulle de sette alt inn på H&D2, men ingenting har skjedd enda.

-Ingen av de offisielle sidene, tothegame, gamespot osv. har noen releasedate, langt mindre noen særlig nyere ting enn fra mai ifjor.

-Derimot har jeg funnet 2 releasedatoer hos EBgames og Amazon...selv om de ikke er de mest troverdige på sånne ting.

EBgames har 01/05/2003 som release

Amazon har 19/05/2003 som release

 

Så, kanskje det er håp om at det kommer i mai/juni til året. Det er lov å håpe, men jeg tror nok de fleste har mistet interessen for spillet for lenge siden pga. minimal/ingen informasjon om spillet.

 

For de interesserte, her er en haug med linker rundt H&D2:

 

Offisiell side

Uoffisiell UK site Sjekk screenshotene på denne siden!

Illusionsoftworks (utviklerene)

H&D: Allied Front (fansite)

Take2 games

Pre-order siden hos EBgames

Pre-order siden hos Amazon

Offisiell H&D site med stuff om 2'ern

 

Så, da håper jeg bare at H&D2 vil komme ut til slutt, og at det blir så bra som screenshot'ene tyder på!

Hvis ikke får vi lage en underskriftskampanje :smile:

 

PS: dere i gamer.no: dere klarer ikke å komme i kontakt med utviklerene og forhøre dere om hva som skjer? Dere burde ha kontakter så det burde gå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeu, er vel det spillet jeg ser fram mest fram, men det er så forbaskandas synd at vi ikke hører et kvekk fra kara i Tsjekkia. Savner et virkelig godt co-op spill for tida. Læna i går så jeg og en kameraten gikk igjennom spillet for 10 gang eller no sånt.

 

Hvis man savner et mp-spill for tida så bør man sjekke ut NOLF2. Er co-op på den. Der er man agent i den samme organisasjonen som Cate jobber i og man skal for eksempel utføre forarbeid, redde Cate og handlingen der går ganske så linjært med sp-delen. Sabla artig.

Lenke til kommentar

H&D var virkelig et kongelig spill på nettverk, co-op modusen var så utrolig bra. Jeg husker jeg og en kamerat av meg satt og spilte H&D til døde. Noen maps spilte vi så mye at vi memoriserte rutene til alle soldatene, vi visste de nøyaktige posisjonene til alle soldatene til enhver tid...det er et tegn på at vi spilte det litt for mye. Det mest irriternde med spillet var at det bugget noe jææævelig. Noe av det mest irriterende var når man sleit slik enormt med et map, også akuratt på slutten, når man hadde klart hele ****s mappet datt man gjennom bakken og døde....da var det en del inventar som fikk hard behandling.....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En liten update:

 

På forumet hos hidden&dangerous2.co.uk har lead programmer for h&d2, Marek Rabas, svart på en tråd.

Han svarte på tråden den 10. oktober, og selv om han ikke vil si noen releasedate så er iallefall spillet fortsatt i gang. Så selv om det fortsatt kan drøye alt oppimot ett år så er ikke spillet gitt opp!

 

Den nevnte siden er i fare for å bli lagt ned. De startet opp august 1999, og ble da fortalt av Take2 at spillet ville være ute i løpet av 6 måneder. Status nå, over 3 år senere, er at de ikke har hørt noe på 9 måneder. De har prøvd å få svar fra Take2, men ingen der svarer i det hele tatt. Uansett, finner de ikke en gratis webhost så gir de opp siden.

 

PS: Take2 har skjøvet tilbake releasen for Vietcong også...til en gang i q1 2003... :sad: (igjen, samme som har skjedd med R6 Raven Shield og IGI2)

 

Her er den aktuelle tråden for de som er interessert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...