Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blombering suzuki rmx


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som vet hvor blomberingene sitter i rmxen.:hmm:

vil gjerne fjerne dritten.

plz hjlp meg :(

6036026[/snapback]

 

hadde selv rmx i to år å fjernet plomberingene...de ligger i hhv svanehals og luftinntaket..i svanehalsen er det en slags trakt som samler all eksosen i et lite rør slik at det blir tyngre for motoren å kvitte seg med eksosen..dette sliter mye på motoren..å i luftinntaket er bare en av rillene åpne, disse kan du bare bruke en kniv å skjære opp...vil anbefale å kjøpe komplett effektanlegg, ihvertfall svanehals...fjerner du traktplomberingen og skjærer opp luftinntaket vil den ant. gå litt over 80...men me komplett effektalegg vil du få den opp i ca 95..vil tro et effektanlegg koster mellom 1000 og 1500 helt nytt..

Lenke til kommentar

Husker da jeg hadde rmx i 2000. var første rmx modellen som kom :)

 

Rett ut av butikken gikk mopeden i 30kmt og dauet i oppoverbakker fordi den var så nedplombert. Hørtes ut som en hårføner :D

 

Jeg gjorde det som ble sagt over + jeg satte inn større dyse. Spesielt tomgangsdysen er for liten, min dauet nesten på tomgang så det tok tid å "dra" opp turtallet fordi motoren nesten var sluknet.

 

Idag kan de antageligvis mye mer om hvilken dyse man bør bruke osv. på den tiden jeg hadde rmx var den ganske ny, så det måtte eksperimenteres, noe som var ganske dritt. skikkelig trimsett fantes heller ikke.

 

Plomberingen i svanehalsen husker jeg var et helvete å få ut. tror den var herdet. måtte ihvertfall frese og styre på (og det var på mek.verksted) så jeg anbefaler å kjøpe ny svanehals. Da jeg kjøpte effektanlegg (det eneste som var da) var det dessverre ganske jalla så det rustet fort + det bråkte noe infernalskt. Så sjekk litt ut hva som er tilgjengelig og forhør deg.

 

hehe, husker det var moro med uplombert rmx ja *mimre*

Men jeg fikk problemer med tett potte etter en stund. Ikke bruk den jævla motul oljen, selv om det står i manualen (ung og dum som jeg var, SKULLE jeg ha dyre, dårlige motul bare fordi det stod i manualen hehe - det eldste og mest tragiske markedsføringstrikset i boka FUNKET på meg :blush:). All oljen og avleiringen i potten var antageligvis et produkt av dette.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...