Gå til innhold

Musen er død (problem løst)


Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med et særdeles kinkig problem som jeg ikke aner hva kommer av.

 

PC-en frøs plutselig til is (eufemisme for "hengte seg") i går, og da jeg bootet igjen, fikk jeg beskjed om at en systemfil var skadet. Greit nok, fikk startet opp etter å ha vært fremme en tur med Win XP-CD-en og lastet inn noen viktige filer, men nå fungerer ikke musen lenger.

 

Musen (for øvrig en Logitech MX1000) fungerte fint før ulykken, men er nå helt død. Ei heller fungerer det å bytte ut med en annen mus (MS Intelli Exp. 4), eller koble til i PS2-kontakten via USB/PS2-adapter. På tross av dette melder Enhetsbehandling om at enheten fungerer som den skal.

 

Noen anelse om hva som må til?

Endret av TwinMos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

På de fleste trådløse mus er det en knapp man skal trykke ned på mottakeren for å så trykke på en knapp på musa. Gjelder dette din mus?

Hva som kan være feilen men intellien skjønner jeg ikke... I BIOS burde det stå ett eller annet om PS2-kontakten. Ta deg en tur innom BIOS å se om du finner noe.

Lenke til kommentar

Fikk ordnet det, dog litt mer tungvint enn jeg hadde trodd måtte til.

 

Ble etter hvert lei av å prøve alt mulig (reset-knappen inkludert :) ), så jeg prøvde å kjøre full systemgjenoppretting m/ Windows-CD. Førte til at museproblemet ordnet seg, så nå er alt som før. Takk uansett for tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...