exmith2k Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Hei. Kan jeg installere et program som kjører pcen hardt, å rapporterer etter på hva som kan være galt eller no? Akuratt nå sliter pcen med at ca hver eneste minutt så 'fryser' pcen, alt stopper; mus, musikk, film osv.... Bare stopper/fryser å forsetter igjen. Av og til så fryser pcen helt, og jeg må restarte for å få gang i den... Å det kan jo være 1000 ting med pcen som gjør at det er sånn. Er lei av å formatere... SÅ kan jeg gjøre dette på en enkel måte med et program?
bakela00 Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Hva med å prøve en annen ram brikke? Ram kan jo fort forårsake slike kjipe feil.... I første omgang hadde jeg formatert, men det høres ut som om du har prøvd dette allerede.. Vanskelig å få et program til å sjekke når det fryser før det får testet ferdig... Du har sjekket at alt er greit i device manager...?
exmith2k Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Skrevet 2. mai 2006 (endret) Ram brikkene er ikke så gamle heller. Men tipper på at det er virus. Men har jo Nod32 + Sygate firewall. Men orker ikke å formatere nå, drit lei av det. Er også ganske sikker på at problemet er vekke etter formatering. Men program til Ramtest da? Må vell være en måte å teste uten å bytte ram osv? Har hakka ca 4-5 ganger under skriving av dette inlegget :/ EDIT jarmo: Hvordan kan det skje når jeg ikke har fikkla i bios osv? Pcen har alltid funka 100%. Endret 2. mai 2006 av exmith2k
quakie Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Hvis det er noe feil med ramen tester du den med memtest86. Ellers så kan du prøve Ultimate boot CD.
exmith2k Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Skrevet 2. mai 2006 Hvis det er noe feil med ramen tester du den med memtest86. Ellers så kan du prøve Ultimate boot CD. 6027663[/snapback] Hvordan funker det ? Forsto ikke hvordan jeg skulle installere det, eller om det skal ut på cd..
Jarmo Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 EDIT jarmo: Hvordan kan det skje når jeg ikke har fikkla i bios osv? Pcen har alltid funka 100%. 6027625[/snapback] Strømbrudd eller tordenvær kan forandre bios-innstillinger... Noen maskiner har blitt stabile etter økning av ramvolten(HK undervolter) Noen HK setter noe tøffe timings som default og standart brikkene kneler rett og slett.
exmith2k Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Skrevet 2. mai 2006 Hm men det hjelper ikke meg :/ Har jo ikke peiling når det gjelder ramvolten, timings å programmet memtest86..
laerda Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Her er ialfall en link til hjemmesidene til memtest. Har du prøvd andre operativsystemer enn Windows? Om det fryser da og, så er det antagelig en hardware-feil skulle man tro. Du sier du er lei av å formatere hele tiden, så jeg regner med at du har gjort det noen ganger. Er dette et problem som kommer etter at Windows har vært inne en stund? Det kan kanskje være et eller annet program du har installert som forårsaker det.... Du kjerer vel ikke "Uoffisiell" verson av Windows, vel, hvem veit hva som kan være i dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå