Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med adsl 2+ fra ngt


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ett grådig irriterende problem. det er altså det at jeg ikke får mer enn ca 700kbs i hastighet med adsl 2+.

står at jeg har dette inne på router konfigen:

 

 

Oppetid: 0 dager, 0:56:02

 

Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.051 / 11.520..

men når jeg tar diverse tester på nettet så viser disse ca. 500-700kbs.

noen som har noen tips til hvordan jeg får fikset dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har ett grådig irriterende problem. det er altså det at jeg ikke får mer enn ca 700kbs i hastighet med adsl 2+.

står at jeg har dette inne på router konfigen:

 

 

Oppetid: 0 dager, 0:56:02

 

Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.051 / 11.520..

men når jeg tar diverse tester på nettet så viser disse ca. 500-700kbs.

noen som har noen tips til hvordan jeg får fikset dette problemet?

6025663[/snapback]

jeg ahr samme problemet he rhos meg jeg fant løsningen da hehe har bestemt meg for å bytte isp fra ngt aka noen ganger tilter det til noen som har mere stabile linjer... har vel sittet på tlf til kundeservice i snart 20timer sammenhengende... og sliter fremdeles med dette problemet... og er nå så lei av det at jeg bytter isp isteden.. kundeservice hos ngt har ingen forkalring til hvorfor det skjer eller noe sånt heller da...

Lenke til kommentar

Når det står at linjen syncer til 11Mbit i ruteren, så kan jeg nesten garantere at det ikke er der feilen ligger.

 

Prøv denne sjekklisten:

 

- Koble deg direkte med kabel fra PC til ruter .Trådløse nett og tredjeparts utstyr som du er koblet gjennom kan lett påvirke hastigheten, så koble direkte mens du kjører tester slik at du har utelukket de faktorene.

 

- Ta hastighetstest med en skikkelig måler. itavisen f.eks. er IKKE pålitelig, spesielt ikke på noe over 4-6Mbit. Ta www.tptest.se eller FTP mot UIO.

 

- Sjekk at det ikke er ustabilitet som gjør at det virker som om du får lav overføring. For å sjekke dette, gå til "start" og "kjør". Skriv "cmd" og trykk enter. Skriv så følgende: ping www.nextgentel.no -t -l 1500

 

Da vil du stresse linjen ved å sende unormalt store pakker. Dersom du ser et betydelig anntall linjer der det IKKE står "svar fra..." (evt. "reply from..."), så er det et tegn på at linjen ikke er 100% ved de instillignene den står på nå. I de fleste tilfeller så kan det rettes på, men da må du høre med kundesupport.

 

Jeg vil gjette at du finner feilen din et sted blandt et av de tre punktene...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjort alle tre punker men fungerer fremdeles ikke.. på tp test så stor det bare at jeg har: 523,33kb/s

6025704[/snapback]

 

Alle tre inkl. pingtesten?

Hvilken ruter har du?

Har du mulighet til å teste om du får samme problemet mot en annen PC?

 

-Stigma

 

PS: Sover nå, men skal sjekke tilbake i morgen, så ser vi om vi finner en løsning ~_^

Lenke til kommentar
Gjort alle tre punker men fungerer fremdeles ikke.. på tp test så stor det bare at jeg har: 523,33kb/s

6025704[/snapback]

 

Alle tre inkl. pingtesten?

Hvilken ruter har du?

Har du mulighet til å teste om du får samme problemet mot en annen PC?

 

-Stigma

 

PS: Sover nå, men skal sjekke tilbake i morgen, så ser vi om vi finner en løsning ~_^

6025706[/snapback]

 

 

har Skjekket alt. + prøvd fra de andre pcene.. funker forsatt ikke.

har thomosn speedtouch 516i tror jeg

Lenke til kommentar

Hmmm... det var litt av et mysterie.

 

Du kan jo alltids ta en resett og reaktivering av ruteren for å være på sikre siden.

 

1) Sjekk at du har kundenumer og aktiveringspassord klart FØR du resetter. Aktiveringspassordet er det passordet som bare inneholder tall (8 siffer tror jeg?)

 

2) mens strøm er på ruter, stikk en tynn kulepenn/binders/tannpirker inn det lille knappenålshullet bak på ruteren. Hold inn i 6+ sekunder og så slipp ut. Vent ca 20 sek, så logger du inn på ruteren ved å gå inn på nettleseren din og bruke adresse "10.0.0.1" i adressefeltet.

 

3) Når du er inne på ruteren, trykk på hovedmenyen "speedtouch". Så ser du etter "enkel installasjon" eller "konfigurasjonshjelper" eller noe i den dur nede i høyre hjørne på høyredelen av skjermen.

 

4) Da får du opp et popupvindu med aktiveringswizard.

- neste

- velg standard akivering (ved mindre du har subnett på linjen din), neste

- Inn med kundenummer + aktiveringspassord, neste

- trykk start konfigurasjon

- Vent til du enten får "fullført" beskjeden, eller du har ventet minst 40 sekunder.

- Sjekk at du har grønn DSL lampe på ruteren. Den kan ta en stund å synce opp. Alt mellom 10 sekunder til 4-5 minutter.

- Etter du har grønn stabil DSL, sjekk at du har kontakt til nettet.

 

Dette gjøres på eget annsvar selvfølgelig... men du kan alltids bare resette ruter og begynne på nytt dersom du gjør noe feil :)

 

I og med at du har utelukket de andre punktene på sjekklisten, så hadde de to neste sansynlige problemkildene for mitt vedkommende vært:

 

- Ruterproblem. Det aller beste er jo seff. å teste med en helt annen modell, men resett og reaktivering hjelper jo ofte også dersom noe har løst seg.

 

- Mulig pipe problematikk? Det er dog noe du ikke kan gjøre stort med fra din side, da må du høre med support. (Min erfaring er at du kommer gjennom fort og greit før 16.00).

 

Hadde du ADSL før du fikk 2+ forresten? Hvis ja, hvordan var situasjonen da i forhold til hastigheten?

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...