Gå til innhold

Beste bildevisningsprogram for Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
installer imagemagick, det kan kovertere mellom _alle_ formater, ellers er jo de fleste progammer fine til å se på bilder, bruker selv gthumb, siden det er det som følger med.

f.eks.

convert bilde.tiff bilde.eps

6024433[/snapback]

OK, takk. Jeg skal prøve det ut.
Lenke til kommentar

Det som er bra med komandolinjeverktøy framfor grafiske er at de er så fleksible, og du kan raskt lage små script eller one-linere:

for i in *.jpg; do convert $i `echo $i|cut -d "." -f1`.png; rm $i; done

#!/bin/bash
cd $1
mkdir .thumbnails
for i in *
do convert -resize x108 {,.thumbnails/thumb_}$i
done
cd - > /dev/null

Lenke til kommentar
Det som er bra med komandolinjeverktøy framfor grafiske er at de er så fleksible, og du kan raskt lage små script eller one-linere:

for i in *.jpg; do convert $i `echo $i|cut -d "." -f1`.png; rm $i; done

#!/bin/bash
cd $1
mkdir .thumbnails
for i in *
do convert -resize x108 {,.thumbnails/thumb_}$i
done
cd - > /dev/null

6025087[/snapback]

Personlig har jeg ingenting imot slikt, men de andre i huset som skal bruke programmet er ikke villige til å kjøre script eller kommandolinje.
Lenke til kommentar
Evt så har du xnview

Brukte det en stund istedetfor ACDSee. Funker fint i linux også. Sjekk om det er tilgjengelig som en pakke i distroen din.

 

Ellers så er det jo mange andre program som er brukende. ImageMagick er rett og slett genialt, synes jeg :)

6024954[/snapback]

XnView var veldig bra for Windows, og jeg vil nok prøve det i Ubunut også. Tusen takk for forslaget.
Lenke til kommentar
Evt så har du xnview

Brukte det en stund istedetfor ACDSee. Funker fint i linux også. Sjekk om det er tilgjengelig som en pakke i distroen din.

 

Ellers så er det jo mange andre program som er brukende. ImageMagick er rett og slett genialt, synes jeg :)

6024954[/snapback]

XnView var veldig bra for Windows, og jeg vil nok prøve det i Ubunut også. Tusen takk for forslaget.

6029136[/snapback]

Ligger .deb pakke her visst du er interessert.

Lenke til kommentar
Evt så har du xnview

Brukte det en stund istedetfor ACDSee. Funker fint i linux også. Sjekk om det er tilgjengelig som en pakke i distroen din.

 

Ellers så er det jo mange andre program som er brukende. ImageMagick er rett og slett genialt, synes jeg :)

6024954[/snapback]

XnView var veldig bra for Windows, og jeg vil nok prøve det i Ubunut også. Tusen takk for forslaget.

6029136[/snapback]

Ligger .deb pakke her visst du er interessert.

6029160[/snapback]

Tusen takk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...